گروه خودرو - چند روز پیش اداره امور رسانه‌های شرکت ایران‌خودرو با فرستادن نمابری به دفتر تحریریه خبر از طرحی داد که براساس آن مالکان پژو ۲۰۶ مدل ۸۰ تا ۸۴ در تیپ‌های مختلف که خودروی خود را فروخته‌اند می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز این شرکت از تسهیلات ویژه‌ای به منظور خرید پژو ۲۰۶ صندوقدار استفاده کنند. پس از انتشار این خبر در رسانه‌های مختلف این شائبه به وجود آمد که ایران‌خودرو نیز مانند سایپا قصد دارد پژو ۲۰۶ کارکرده خریداری و به جای آن خودروی نو با تسهیلات ارائه دهد.

اما ظاهرا بزرگ‌ترین شرکت خودروساز خاورمیانه فعلا قصد چنین اقدامی را ندارد چرا که به گفته قاسمی مدیر بازاریابی شرکت ایران‌خودرو در طرح مزبور افرادی می‌توانند شرکت کنند که از مدتی قبل مالک پژو ۲۰۶ مدل ۸۰ تا ۸۴ بوده‌اند و در‌حال‌حاضر آن خودرو را فروخته‌اند.

قاسمی می‌افزاید این عده از مالکان با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو پس از ارائه مدارک لازم که نشان می‌دهد در گذشته خودروی پژو ۲۰۶ داشته‌اند می‌توانند از وام تا سقف ۶میلیون تومان با تسهیلات ۱۱درصدی استفاده کرده و پژو ۲۰۶ صندوقدار را خریداری کنند. همچنین این وام طی دو چک در تاریخ ۲۰ شهریور و ۲۰ دی ماه سال‌جاری توسط مشتری پرداخت خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگارما پاسخ به این سوال که پژو ۲۰۶ صندوقدار از چه نوع سوختی بهره می‌برد می‌گوید: این خودرو به لحاظ مصرف از کم مصرف‌ترین خودروهای ساخت ایران‌خودرو است و چون بنزین مصرفی آن از سهمیه‌های تعیین شده فراتر نمی‌رود نیازی به دوگانه سوز شدن نخواهد داشت.قاسمی دلیل اجرای این طرح را راضی بودن مشتریان خانواده پژو ۲۰۶ می‌خواند و می‌افزاید: عمده دارندگان این خودرو به سادگی حاضر به تعویض خودرو خود نیستند و اگر قصد خرید خودرو جدیدی را داشته باشند ترجیح می‌دهند از خودروی همین خانواده استفاده کنند. از سویی دیگر سایپا نیز مدتی است که طرح مشابه را برای دارندگان پراید دست دوم به اجرا درآورده به طوری که پرایدهای کارکرده با عمر حداکثر ۵ سال از مشتریان خریداری و به آنها پراید نو با شرایط لیزینگی تحویل می‌دهد.این اقدام جدید خودروسازهای داخلی در حالی صورت می‌گیرد که تولید خودرو از لحاظ تنوع و تعداد طی دو سال گذشته افزایش چشمگیری را داشته به گونه‌ای که در برخی مواقع دو خودروساز بزرگ کشور با مشکل فروش مواجه شده‌اند و با ارائه چنین راهکارهایی برخی از محصولات خود را که از قضا مشتریان کمتری دارند به فروش می‌رسانند از این پس نیز ایران‌خودرو و سایپا مجبورند برای فروش محصولات خود از راهکارهای دیگری که عمدتا به نفع مصرف‌کننده و مشتری است استفاده کنند.