گروه خودرو- سال گذشته در پی اجرای بخشی از تبصره ۱۳قانون بودجه کشور، مالکان خودروهای فرسوده قادر به جایگزینی خودروی خود با استفاده از تسهیلات ۷درصدی و یا دریافت مبلغ یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان وجه نقد از دولت بودند. پس از آغاز طرح خروج خودروهای فرسوده خرید نقدی این طرح مسکوت ماند و بسیاری از مالکان خودروهای فرسوده که خواستار استفاده از طرح نقدی بودند بلاتکلیف ماندند.سید رضا فاطمی، دبیر طرح نوسازی خودروهای فرسوده در نشست خبری که در آبان ماه سال گذشته برگزار شد، عنوان کرد که تکلیف متقاضیانی که خواستار دریافت نقدی خودوری فرسوده هستند تا یک ماه آینده مشخص می‌شود، اما پس از گذشت چندین ماه از اعلام این خبر، دبیر طرح نوسازی خودروهای فرسوده نه‌تنها خبری در خصوص طرح خرید نقدی خودروهای فرسوده اعلام نکرد بلکه اجرایی شدن آن را نیز به موافقت مجلس موکول کرد.

بالاخره پس از تاخیرهای بسیار زیاد در طرح خرید نقدی خودروهای فرسوده این طرح در بهمن ماه سال گذشته در متمم بودجه قرار گرفت، تا در صورت تصویب مجلسٍ، آن دسته از مالکان که قصد جایگزینی خودروی خود را ندارند، خودوری فرسوده را با قیمتی که توسط مجلس تصویب می‌شود به فروش برسانند.

متمم بودجه سال گذشته مورد تایید نمایندگان قرار گرفت اما تا به امروز هنوز خبری از اجرای طرح خرید نقدی خودروهای فرسوده نشده و باز هم متقاضیان طرح خرید نقدی در بلاتکلیفی باقی مانده‌اند.

رضا فاطمی، دبیر طرح نوسازی خودروهای فرسوده در خصوص آخرین وضعیت طرح خروج خودروهای فرسوده عنوان کرد: قسمتی از طرح خروج خودرو‌های فرسوده نیازمند تاییدیه دولت است که هم‌اکنون برنامه‌ها تدوین شده و در حال طی کردن مراحل قانونی است و طی هفته‌های آینده برنامه طرح خروج خودرو‌های فرسوده در سال ۸۶ اعلام می‌شود.

وی در رابطه با طرح خرید نقدی خودرو‌های فرسوده اظهار داشت: طرح خرید نقدی هنوز نامشخص است و در صورت انجام مراحل قانونی به متقاضیان اعلام خواهد شد.

این در حالی است که هم‌اکنون برخی از نمایندگی‌ها اقدام به ثبت‌نام از مالکانی می‌کنند که خواهان شرکت در طرح نقدی هستند و مبالغی را نیز از این افراد دریافت کرده‌اند.

یکی از مسوولان طرح خروج خودرو‌های فرسوده در این زمینه به خبرنگار ما گفت: طرح نقدی خودرو‌های فرسوده در‌حال‌حاضر مسکوت است و اگر نمایندگی در این زمینه اقدام کند عمل غیرقانونی انجام داده و متقاضیان می‌بایست، نمایندگی خاطی را به مسوولان طرح معرفی کنند.