آسانسور تنظیم ارتفاع صندلی خودرو می‌‏تواند نقش تنظیم‌‏کننده کمربند ایمنی را در خودروهایی مانند زانتیا ایفا کند و در صورت ثابت بودن کمربند با تنظیم ارتفاع صندلی کمربند را در جای مناسب قرار داد. سعید مدنی، مدیرعامل سازه‌‏گستر سایپا، در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان این مطلب افزود: خودروهایی مانند زانتیا دارای آسانسور بالابر صندلی هستند که در صورت قابل تنظیم نبودن کمربند نقش تنظیم‌‏کننده کمربند ایمنی بر روی بدن را ایفا می‌‏کنند و از لحاظ استاندارد بودن جای قرارگیری کمربند با مشکل مواجه نمی‌‏شوند، ولی در خودروهای دیگر مانند پراید این تکنولوژی وجود ندارد.

وی همچنین گفت: خودروی پراید و برخی دیگر از خودروهای موجود در کشور فاقد آسانسور تنظیم ارتفاع صندلی هستند، به همین دلیل قابل تنظیم بودن کمربند ایمنی آن نقش مهمی‌را برعهده دارد، ولی قابل تنظیم بودن کمربند ایمنی نیز در ۱۰ سال گذشته اهمیتی نداشته، به همین دلیل نسبت به آن توجه کافی نشده است. مدنی ادامه داد: برخی از قطعات خودرو در گذشته استاندارد خاصی نداشته و مطابق سلیقه یا طراحی کارخانه تولیدکننده عمل می‌‏شده است و به دلیل بروز برخی اتفاقات استانداردسازی آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به انجام مراحل تحقیقاتی برای اصلاح کمربند پراید، خاطرنشان کرد: هم اکنون تحقیقات برای اصلاح کمربند ایمنی پراید گروه خودروسازی سایپا در حال انجام است و برای اصلاح نحوه قرارگیری کمربند ایمنی باید کل ستون‌‏ها تغییر کند و به دلیل گسترده بودن این تغییرات به راحتی نمی‌‏توان آن را عملیاتی کرد.