گروه خودرو- با در نظر گرفتن روند رو به رشد قیمت سوخت، انتشار گسترده گاز دی اکسید کربن در هوا و کمبود منابع طبیعی مسوولانه باید برای معضل عظیم انرژی، چاره‌ای اندیشید. از سالیان دور متخصصان متفق‌القول درصدد یافتن انرژی جایگزین بودند و خوشبختانه کارشناسان آزمایشگاه هیدروژنی BMW در مونیخ آلمان، توانستند هیدروژن را به‌عنوان منبعی بالقوه و اثرگذار بر محیط‌زیست کشف کنند. در کشورهای صنعتی و دارای اقتصاد قوی، استفاده از هیدروژن به‌عنوان منبع انرژی در صنعت خودرو برای حفاظت از محیط‌زیست شدیدا توصیه می‌شود. از این رو، گروه خودروسازی BMW با تلاش مستمر و مصرانه در جهت حفظ محیط‌زیست سعی کرده خودرویی تولید کند که نه تنها از لحاظ کیفیت رانندگی با خودروهایی با سوخت فسیلی تفاوت نداشته باشد بلکه به محیط‌زیست نیز صدمه نزند.

از دهه ۷۰ میلادی شرکت BMW برنامه تحقیق و توسعه بلند مدت خود را در زمینه استفاده از هیدروژن بعنوان سوخت جایگزین گسترش داد و این عنصر را تنها عامل دینامیکی و حرکتی خودرو معرفی کرد که با برآورده ساختن نیازهای مشتریان، به آنان اجازه می‌داد به مسیرهای طولانی سفر کنند. در سال ۲۰۰۴ گروه تحقیقات هیدروژنی BMW توسط اتومبیل H۲R توانست ثابت کند که قوی‌ترین سوخت برای آینده، هیدروژن است و با انجام ۹ بار آزمایش ثبت شده، ماشین‌های هیدروژنی توانستند سرعتی بالای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابند.

سرمایه‌گذاری این شرکت جهت تولید ماشین‌های هیدروژن سوز به‌دلیل اهمیت دادن به مقوله مدیریت انرژی، بهادادن به نوع دیگر سوخت حرکتی- جنبشی جایگزین و روشن کردن اذهان عمومی‌در مورد محدودیت دسترسی به سوخت‌های فسیلی در آینده بوده است.

هیدروژن از طریق الکترولیزکردن آب به‌دست آمده و نیروی الکتریسیته ، آب را به دو عنصر هیدروژن و اکسیژن تقسیم می‌کند. هیدروژن گازی است غیرسمی‌، بی‌رنگ و بی‌بو که با شعله‌ای بی‌رنگ می‌سوزد و طی مرحله بخار، مجددا با اکسیژن ترکیب می‌شود. این گاز پس از سوختن تنها آب تولید می‌کند و سبب آلودگی هوا و تولید دی اکسید کربن نمی‌شود. بنابراین اگر هیدروژن دوباره احیا شود به هیچ وجه سبب «اثر گلخانه ای» نمی‌شود. ۷۵۰hlگروه BMW که شامل MINI, BMW و Rolls -Royce است اولین ماشین هیدروژن سوز را با نام تجاری۷۵۰hlا BMW و به تعداد ۱۵ دستگاه تولید کرد که در تور دور دنیای انرژی پاک خودرو، ۷۵۰hl اBMW با طی کردن مسیری حدود۱۷۰۰۰۰ کیلومتر به ۴ قاره جهان برده و درده‌ها کشور به نمایش گذارده شد. تجربه این دسته از ماشین‌های هیدروژن سوز به توسعه و گسترش تولید این خودرو کمک نموده و اواخر سال ۲۰۰۶ این خودرو برای همگان ارائه گشت.

گروه خودرو سازی BMW اولین شرکت اتوموبیل‌سازی دنیا است که توانست با موفقیت خودروی هیدروژن‌سوز تولید کند. موتور احتراقی هیدروژن سوز BMW سری ۷، نتیجه تلاش و پیشرفت مستمر برای دستیابی و ارائه خودرویی مطابق زمان حال و ارائه سوخت حرکتی مطابق با شرایط کنونی بوده است.

BMW سری ۷ هیدروژنی ، ۱۲ سیلندر و قدرتی معادل ۱۹۱کیلو وات یا ۲۶۰ اسب بخار دارد و در زمان بسیار کوتاه نه ثانیه و نیم، شتاب آن از صفربه ۱۰۰کیلومتر در ساعت می‌رسد. بالاترین سرعت آن ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است که با سیستمی‌الکترونیکی محدود و کنترل می‌شود.

از آنجایی که هنوز تامین سوخت هیدروژنی، به آسانی مقدور نیست، موتوردوگانه سوز (دوآل مد) سری هفت هیدروژنی، سریعا و به راحتی با تغییرنوع سوخت، قادر به جایگزین کردن گازوئیل به‌جای هیدروژن است.