سه خودروی جدید گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۸۶ به سبد محصولات صادراتی این شرکت اضافه می‌شود. به گزارش روابط عمومی ایران‌خودرو معاون صادرات ایران خودرو با بیان این مطلب افزود: همزمان با ورود خودروهای تندر۹۰، سوزوکی گرند ویتارا و چری به بازار داخلی، صادرات این محصولات به خارج از کشور آغاز می‌شود.«علیرضا میرزایی» توسعه و تمرکز بر روی برند ملی را از مهم‌ترین اهداف معاونت صادرات ایران‌خودرو اعلام کرد، اظهار داشت: در سال‌جاری بیش از ۴۰هزار دستگاه سمند به خارج از کشور صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۵ بیش از ۲۲هزار دستگاه انواع خودرو به بازارهای هدف صادر شد، گفت: ایران خودرو برنامه‌ریزی صدور ۸۴هزار دستگاه خودرو در ۸۶ را انجام داده است که امیدواریم به اهداف از پیش طراحی شده، دست یابیم.

این مقام مسوول در مورد ارزش کل صادرات ایران خودرو در سال ۸۵ گفت: ۲/۱۸۸میلیون دلار خودروی سواری، ۸/۶میلیون دلار قطعات ریخته‌گری و ماشین‌کاری، ۶۰میلیون دلار قطعات یدکی، ۳۰میلیون دلار خودروهای تجاری، ۱۴میلیون دلار تجهیزات، خدمات فنی و مهندسی و ۱۶میلیون دلار محصولات و خدمات ریلی و جمعا معادل ۳۱۵میلیون دلار به فراسوی مرزها صادر شده است.