در بهمن سال گذشته همچنان ماکسیما با کیفیت‌ترین و پی‌.کی بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ساخت داخل بودند. به گزارش ایسنا، در این ماه، کیفیت پراید (سایپا) که هم‌اکنون با تیراژ بیش از ۴۰۰هزار دستگاه پرفروش‌ترین خودرو کشور محسوب می‌شود، با افزایش شش نمره منفی به امتیاز منفی ۳۳۰ رسید. کیفیت پراید ۱۴۱ نیز منفی ۳۷۴ و پراید تولید پارس خودرو منفی ۳۲۴ است.

کیفیت پژو۴۰۵ تولید ایران خودرو خراسان و تهران نیز به ترتیب منفی ۲۳۸ و ۲۷۳ است که نشان می‌دهد کارخانه این شرکت در خراسان با کیفیت‌تر از تهران، خودرو تولید می‌کند. کیفیت پژو ۲۰۶ هم با یک نمره منفی کاهش نسبت به ماه پیش از آن به منفی ۱۰۶ رسیده است.

همچنین پژو ۲۰۶ صندوقدار که ایران خودرو تیراژ آن را افزایش و قیمت آن را کاهش داده است، دارای کیفیت با نمره منفی ۱۰۹ است. ضمن این که کیفیت سمند با با اندکی بهبود دارای ۲۶۳ نمره منفی بود.

براساس آمار شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران، با کیفیت‌ترین خودرو‌های ساخت داخل شامل نیسان ماکسیما، مزدا۳۲۳، زانتیا، پاجرو و نیسان رونیز به ترتیب با امتیاز منفی ۷۹، ۹۲، ۹۹، ۱۰۲ و ۱۰۳ است.

خودرو‌های پی‌کی، پاژن، پژو روا و پراید ۱۴۱ نیز به ترتیب با امتیاز‌های منفی ۴۹۰، ۴۱۰، ۳۷۵ و ۳۷۴ جزو بی‌کیفیت‌ترین خودرو‌های داخلی بودند.

از نقاط جالب توجه در این آمار، قرار گرفتن برخی خودرو‌های مونتاژ شده به صورت کامل در رتبه متوسط کیفیت است؛ به گونه‌ای که ریو، هیوندایی اونته، فولکس گل و هیوندایی ورنا به ترتیب ۱۱۴، ۱۱۷، ۱۳۰و ۷/۱۳۰ نمره منفی دارند.

در این ماه خودروهای پی‌.کی و پراید ۱۴۱ نیز از نظر موتور دارای عیوب فراوانی بودند؛ به طوری که به ترتیب ۱۸ و ۲۵ نمره منفی در بخش موتور این خودروها مشاهده می‌شود.