گروه خودرو-پس از گذشت حدود ۹ماه از اجرای طرح نوسازی خودروهای فرسوده در دولت نهم، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، طی هفته جاری عملکرد این طرح را بررسی می‌کند. سید حسین هاشمی، رییس کمیسیون صنایع و معادن، در گفت‌وگو با خبرنگار، ما گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه سه‌شنبه این هفته عملکرد مجریان طرح نوسازی خودروهای فرسوده را بررسی خواهند کرد. قرار بود اعضای کمیسیون صنایع و معادن چگونگی عملکرد مسوولان طرح نوسازی خودروهای فرسوده را اواخر سال گذشته در لابه‌لای بودجه بررسی کنند که میسر نشد و این کار به نخستین روزهای کاری مجلس در سال جدید سپرده شد.

این نشست در حالی صورت می‌گیرد که حدود ۶۰درصد طرح به گفته مجریان آن تاکنون به اجرا رسیده، به طوری که از تعداد ۲۵۰هزار خودروی فرسوده در برنامه سال گذشته ۱۵۰هزار دستگاه از رده خارج و مابقی تا پایان خردادماه (پایان سال مالی ۸۵) از رده خارج خواهد شد. اعضای کمیسیون صنایع و معادن در خصوص بررسی عملکرد طرح نوسازی خودروهای فرسوده در زمستان ۸۵ زمانی تصمیم‌گیری کردند که روند اجرایی طرح با مشکلاتی همچون بانک عامل، خودروسازها و... مواجه بود و این شائبه به وجود آمد که طرح در حال شکست خوردن است. از آنجا که عده‌ای خودروهای خود را اسقاط کرده بودند و خودروی نو نیز به آنها تحویل داده نمی‌شد این موضوع حساسیت برخی از نمایندگان مجلس را برانگیخت تا قضیه را از طریق کمیسیون صنایع و معادن پیگیری کنند.

اما بررسی این طرح در جلسه هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن، قطعا دیدگاهی انتقادی را به دنبال نخواهد داشت چرا که عملکرد مجریان این طرح، با توجه به اجرای ۶۰درصد از برنامه در نظر گرفته شده، قابل دفاع و مطلوب به نظر می‌رسد و این عملکرد در واقع می‌تواند موفقیت طرح را طی سال‌جاری نیز تضمین کند چرا که طرح مزبور به عبارتی روی غلتک افتاده و دستگاه‌های درگیر اجرای طرح، بیگانه با موضوع نیستند.