مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: فرآیند جایگزینی خودروهای فرسوده براساس تجربیات سال گذشته تسهیل می‌شود. سیدرضا فاطمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس که در خصوص شرایط جایگزینی خودروهای فرسوده در سال ۸۶ پرسید، اظهار داشت: برنامه‌های لازم برای تسهیل فرآیند جایگزینی خودروهای فرسوده تهیه شده است و اجرایی شدن این برنامه مستلزم تصویب آیین‌نامه اجرایی آن است.

فاطمی تصریح کرد: آیین‌نامه اجرایی جایگزینی خودروهای فرسوده تا اواخر فروردین ماه تصویب و اعلام می‌شود. رضا کبیری عضو هیات اجرایی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز در این خصوص گفت: براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جدید شرایط جایگزینی خودروهای فرسوده سهل‌تر شده و راه برای سودجویی افراد بسته می‌شود. وی توضیح داد: در فرآیند سال قبل بعضا مشاهده می‌شد متقاضی جایگزینی خودرو با مراجعه به نمایندگی برای ثبت نام اقدام می‌کرد اما پس از سه،چهار ماه مشخص می‌شد ثبت‌نامی صورت نگرفته است. کبیری توضیح داد: بر اساس برنامه سال‌جاری ثبت‌نامها از انحصار نمایندگی خارج شده و فرد به طور سیستماتیک ثبت‌نام کرده و می‌‌‌تواند فرایند و مراحل جایگزینی خودرو خود را پیگیری کند.

کبیری اضافه کرد: بدین ترتیب فرد می‌داند در چه زمانی باید خودرو خود را اسقاط و در چه زمانی خودرو جدید را تحویل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هیات اجرایی در سال گذشته چون به طور همزمان درگیر طراحی فرآیندها و اجرا بود،امکان دیدن این مشکلات را نداشت اما در آیین‌نامه جدید مسایل در نظر گرفته شده است.

کبیری گفت: به عنوان مثال سال گذشته یکی از نمایندگی‌ها مرتکب تخلف شده و بدون ثبت در سیستم تعدادی از افراد را به مرکز اسقاط معرفی کرده بود،بدون اینکه شرکت خودرو ساز بداند ۵۰۰ مشتری در انتظار دریافت خودرو هستند.

عضو هیات اجرایی جایگزینی خودروهای فرسوده افزود: این امر سبب نارضایتی جمعی از رانندگان تاکسی تهران در سال گذشته شد، بر اساس این تجربیات در آیین‌نامه سال‌جاری تلاش شده شرایطی ایجاد نشود که خودروها اسقاط شده و افراد بدون خودرو بمانند.