مدیر صادرات و امور بین‌الملل شرکت سایپا گفت: براساس اعلام شرکت رنوپارس صادرات «تندر» (ال-۹۰) سه ماه پس از تولید و توزیع داخلی این محصول آغاز می‌شود. محسن جوان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص زمان آغاز صادرات خودرو تندر نود اظهار داشت: هماهنگی و برنامه‌ریزی صادرات ال-۹۰ بر عهده شرکت رنو پارس است که با مشارکت طرفهای ایرانی و فرانسوی تولید کننده این خودرو در ایران تشکیل شده است. وی یادآور شد: شرکت رنو پارس، مسوولیت تامین و تدارک امکانات مورد نیاز برای تولید ال-۹۰ و صادرات آن را از طریق نمایندگی‌های شرکت رنو نیسان در دنیا بر عهده دارد.

جوان تاکید کرد: از آنجا که تندر نود با مشارکت شرکت رنو با همان کیفیت و تحت نظارت رنو فرانسه تولید می‌شود از طریق شبکه خدمات پس از فروش رنو در دنیا در سایر کشورها عرضه خواهد شد.

جوان در پاسخ به این پرسش که آیا در قرارداد ال-۹۰ مهلت زمانی مشخص برای صادرات ال-۹۰ پیش‌بینی شده است، گفت: براساس اعلام شرکت رنو پارس صادرات تندرنود ۳ ماه پس از تولید و توزیع داخلی آن شروع می‌شود.

بحث صادرات خودرو تندر نود با همکاری شرکت رنو از نکات چالش برانگیز این قرارداد به عنوان بزرگترین قرارداد صنعتی کشور بود که سرانجام شرکت رنو آن را پذیرفت.

ثبت‌نام برای اولین مرحله واگذاری خودرو تندر ۹۰ روز ۱۲ اسفندماه سال ۸۵ آغاز شد و با وجود وعده‌های مسئولان سازمان گسترش مبنی بر عرضه تندر نود در نیمه دوم اسفندماه واگذاری این خودرو به قید قرعه به خرداد ماه سال‌جاری موکول شد.