گروه خودرو-مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، در نخستین اظهارنظر رسمی خود، اعلام کرد، شرکت متبوعش برنامه‌ای را برای افزایش قیمت محصولات خود در سال جدید ندارد این در حالی است که این شرکت و دیگر رقیب بزرگش، شرکت سایپا، سال ۸۵ را بدون افزایش قیمت محصولات خود آغاز کردند و به پایان رساندند. به گزارش اداره اخبار و انتشارات ایران‌خودرو، منطقی گفته است عدم افزایش قیمت خودروهای ساخت ایران‌خودرو در سال ۸۶، در حالی صورت می‌گیرد که قیمت برخی مواد و قطعات مورد نیاز برای ساخت خودرو، همانند باتری، فولاد، مس، مواد پتروشیمی و دستمزدها افزایش یافته است و ایران‌خودرو در سال ۸۶ به گونه‌ای حرکت خواهد کرد که قیمت محصولات دست‌کم در نیمه اول سال ۸۶ پای‌برجا باشد. وی راهکارهایی همچون افزایش تولید محصولات، داخلی کردن ساخت قطعات و کاهش هزینه‌های سربار را از اقدامات و برنامه‌های ایران‌خودرو در راستای سیاست‌های دولت نهم برای کنترل قیمت خودرو و جلب رضایت مشتری عنوان کرده است.

موضع‌گیری بزرگ‌ترین شرکت خودروساز خاورمیانه، در خصوص قیمت خودرو در حالی صورت می‌گیرد که طی سال‌جاری چندین خودروی جدید به مرحله تولید خواهد رسید که ورود تندر ۹۰ به بازار را می‌توان یکی از مهم‌ترین رخدادهای خودرویی در کشور طی این سال به شمار آورد چرا که به اعتقاد برخی از کارشناسان ورود این خودرو تاثیر زیادی را بر بازار خودرو کشور خواهد گذاشت.

اما، با توجه به رقابت فشرده خودروسازهای داخلی و خارجی برای فروش محصولات خود، تثبیت قیمت یکی از راه‌هایی است که می‌تواند برگ برنده خودروسازها برای جذب مشتری باشند و ایران‌خودرو در آغاز سال جدید آن را در اختیار خود قرار داده است.