گروه خودرو- «شیوه حمایت دولت از صنعت خودرو کشور قابل انتقاد است» . سید محمود ابطحی، رییس کمیته صنعت مجلس روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با انتقاد از شیوه حمایتی دولت از خودروسازان، تاکید کرد که دولت به جای کاهش حمایت‌های خود از صنعت خودرو هرساله به این صنعت بهای بیشتری می‌دهد و این حمایت‌ها خود مانع از پیشرفت خودروسازان طی سال‌های گذشته شده است.

رییس کمیته صنعت مجلس با یادآوری این نکته که بها دادن به صنعت داخلی از سوی دولت، مانع جدی برای آمادگی این بخش از اقتصاد کشور برای پیوستن به سازمان جهانی تجارت است، اظهار داشت: دولت با قطع و یا کاهش حمایت‌های خود از صنعت خودرو کشور می‌بایست به حق و حقوق مصرف‌کننده ایرانی نیز توجه کند، اما متاسفانه مصرف‌کننده در بسیاری از برنامه‌ریزی‌های دولتی نادیده گرفته می‌شود.

محمود ابطحی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد معافیت خودروهای داخلی از اخذ عوارض شماره‌گذاری اظهار داشت که در صورت تصویب این بند از لایحه بودجه توسط مجلس، خودروسازان هزینه ناشی از عوارض شماره‌گذاری را از مصرف‌کننده طلب می‌کردند و این امر منجر به افزایش قیمت خودرو در سال آینده می‌شد.

ابطحی ادامه داد که مصرف‌کننده داخلی طی سال‌های گذشته تاوان زیادی را برای رشد صنعت خودرو کشور پرداخته، بنابراین دولت نیز باید حق و حقوق مصرف‌کننده را محترم شمرده و حق انتخاب را با فراهم کردن امکانات کافی، به مشتریان دهد.