برای آنکه بتوان از حریق جلوگیری کرد یا احتمال آن را به شدت کاهش داد، رعایت موارد زیر در خودرو توصیه می‌شود: ۱ - سیستم برق‌رسانی وسیله نقلیه را همیشه کنترل کرده و هرگونه پوسیدگی یا آسیب‌دیدگی عایق آن را برطرف کنید.۲ - وایر شمع‌ها و سیستم ارتباطی کویل با دلکو همیشه سالم باشد. در صورت شکنندگی آنها را تعویض کنید.

۳ - نشت باک بنزین بزرگ‌ترین عامل در ایجاد آتش‌سوزی است، در این صورت از راندن وسیله نقلیه خودداری کنید و آن را در محل مطمئن پارک کرده و نسبت به رفع عیب اقدام نمایید.۴ - در هنگام سوخت‌گیری حتما وسیله نقلیه خود را خاموش کنید.

۵ - در هنگام سوخت‌گیری قبل از پر و سرریز شدن مخزن، جریان سوخت را قطع کنید.۶ - از قرار دادن پارچه در کنار موتور و زیر کاپوت جدا خودداری کنید.۷ - از حمل بنزین اضافی داخل ظرف‌های پلاستیکی در صندوق عقب خودرو پرهیز کنید، هوای گرم و تکان‌های در حال حرکت باعث ایجاد گاز قابل اشتعال و خطرناک بنزین می‌شود.

۸ - از قراردادن کپسول مایع در داخل صندوق عقب خودداری کنید. ۹ - در هنگام کشیدن بنزین از مخزن سوخت، از استعمال دخانیات اکیدا خودداری کنید. ۱۰ - همیشه کپسول آتش‌نشانی با حجم مناسب نسبت به خودرو، همراه داشته باشید. ۱۱ - در هنگام مشاهده جرقه در سیستم برق اتومبیل، یا استشمام بوی سوختگی خودرو را به منتهی‌الیه سمت راست راه هدایت کرده و بعد از خاموش کردن موتور نسبت به رفع نقص فنی یا در صورت آتش‌سوزی نسبت به اطفای آن با کپسول اقدام کنید.