تولید خودرو در ۱۱ ماه امسال به ۹۹۶‌هزار و ۶۰۱ دستگاه رسید. به گزارش «ایسنا»، بر اساس آمار تولید خودروسازان داخلی در پایان بهمن، تولید خودرو‌های سواری در این مدت ۸۳۳‌هزار و ۹۶۹ دستگاه بود که حدود نیمی‌ از آن مربوط به پراید است. در این مدت ۳۹۴‌هزار دستگاه از این خودرو تولید شده که سبب شد گروه سایپا متشکل از سایپا، پارس خودرو و زامیاد برای نخستین‌بار با تولید ۴۸۴‌هزار و ۱۵۹ دستگاه خودرو در مقام نخست تولید خودرو‌های سواری، وانت و دو دیفرانسیل قرار گیرد.

این در حالی است که ایران خودرو در این مدت ۴۰۱‌هزار و ۱۷۳ خودرو تولید کرده است. بیشترین تولید این شرکت مربوط به پژو ۴۰۵ است که ۱۱۲‌هزار دستگاه پژو ۴۰۵ عادی و سه‌هزار ۶۲۰ دستگاه پژو ۴۰۵ گازسوز تولید کرده است. این شرکت همچنین ۶۲‌هزار دستگاه پژو آردی معمولی و ۲۰‌هزار و ۳۱۵ دستگاه آردی گازسوز تولید کرده است.

از طرفی تولید پژو ۲۰۶ و پارس نیز در این مدت به ترتیب ۷۲ و ۴۹‌هزار دستگاه بود. همچنین ۵۱‌هزار دستگاه مدل بنزینی و ۱۶‌هزار دستگاه مدل گازسوز سمند در این مدت تولید شده است. ۶۲‌هزار دستگاه وانت پیکان بنزین سوز و ۱۸‌هزار دستگاه وانت پیکان گازسوز در این مدت تولید شد. از سوی دیگر شرکت سایپا در همین مدت ۹‌هزار و ۵۴۰ دستگاه پی‌کی، یک‌‌هزار و ۶۴۴ دستگاه ماکسیما، ۱۳‌هزار و ۱۸۱ دستگاه زانتیا و ۱۷‌هزار و ۶۸۰ دستگاه ریو تولید کرد. شرکت کرمان خودرو نیز دو‌هزار و ۶۵۷ دستگاه فولکس، دو‌هزار و ۶۱ دستگاه هیوندا ورنا و‌هزار و ۱۰۹ دستگاه هیوندای آونته تولید کرد. زاگرس خودرو، دیگر خودروساز خصوصی ایران، نیز به ترتیب‌هزار دستگاه پروتن و یک‌هزار و ۷۴۷ دستگاه مزدا تولید کردند. زامیاد نیز ۴۰‌هزار وانت نیسان زامیادی و چهار‌هزار و ۹۰۰ وانت زامیاد گازسوز تولید کرد. تولید خودرو‌های دو دیفرانسیل در این مدت سه‌هزار و ۵۸۵ دستگاه بود که پارس خودرو سهم عمده بازار را در اختیار داشت، به طوری که یک‌هزار و ۴۱۰ نیسان پیکاپ و‌هزار دستگاه نیسان رونیز تولید کرد.