گروه خودرو- از آبادان تماس می‌گرفت. «به یکی از نمایندگی‌های ایران‌خودرو برای ثبت‌نام تندر۹۰ مراجعه و مبلغ درخواستی را پرداخت کردم اما متاسفانه در آن نمایندگی هیچ نشانی از تصویر خودرو نبود. حتی در آگهی تلویزیونی، این خودرو از فاصله‌ای دور به تصویر کشیده شد. سوال من این است که این خودرو از نظر شکل ظاهری چه مشخصاتی دارد؟ آیا صندوق عقب آن جای کافی دارد؟» از این هموطن آبادانی پرسیده شد: «چرا می‌خواهید خودرویی را خریداری کنید که از آن هیچ اطلاعی ندارید و حتی آن را از نزدیک ندیده‌اید؟ و حتی معلوم نیست چه زمانی آن را به شما تحویل می‌دهند؟»

وی پاسخ داد: «می‌گویند خودروی خوبی است» تحت تاثیر همین گفته‌ها این هموطن آبادانی و شاید سایر هموطنان برای خرید تندر ۹۰ نام‌نویسی کرده‌اند.

متاسفانه برخی از متقاضیان تندر-۹۰ بدون اطلاع از مشخصات و اینکه این خودرو از چه نوع طراحی داخلی و خارجی بهره می‌برد اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که رغبت مردم برای پیش‌خرید تندر ۹۰ تحت‌تاثیر حاشیه‌های این خودرو بوده است. حاشیه‌هایی که رسانه‌ها در بزرگنمایی آن نقش عمده‌ای داشته‌اند. با این حال تقاضای بالای بازار، برای چنین خودرویی غیرقابل چشم‌پوشی است. مدیریت ارتباطات گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز روز گذشته با ارسال نمابری اعلام کرد که تا پایان وقت اداری روز پنج‌شنبه بیش از ۵۰هزار نفر مبادرت به ثبت‌نام تندر۹۰ در ایران‌خودرو کرده‌اند و شمار زیادی از مردم با مراجعه مکرر به نمایندگی‌های ایران‌خودرو خواهان ثبت‌نام شدند که به دلیل تکمیل ظرفیت امکان ثبت‌نام وجود نداشت. ژدر ماه‌های گذشته، اگرچه قصد منتقدان یا به عبارت دیگر مخالفان اجرای قرارداد ال-۹۰، دفاع از توان ملی بود، اما مردم تحت‌تاثیر همین بحث‌ها از این خودرو استقبال کردند. به طوری که ظرفیت ثبت‌نام در دو شرکت سازنده تندر۹۰ خیلی زود به اتمام رسید. این حاشیه‌ها شاید یکی از دلایل استقبال مردم از تندر۹۰ باشد و این سوال همچنان باقی است تندر۹۰ چه مشخصاتی دارد که مردم می‌گویند خودروی خوبی است؟ این سوالی است که باید از آن هموطن آبادانی پرسیده می‌شد.