گروه خودرو - هرچند استقبال از پیش‌فروش تندر ۹۰ از سوی بسیاری از کارشناسان قابل پیش‌بینی بود اما اتمام ثبت‌نام مدل E۲ در اولین ساعات ثبت‌نام از تحلیل کارشناسان پیشی گرفت. شاید بتوان یکی از دلایل استقبال مردم از این خودرو را مربوط به حاشیه‌های خبری که در پس تاکید مسوولان بر افزایش ساخت داخل که به توقف ادامه پروژه در مدت زمانی کوتاه منجر شد، دانست.

علیرضا طهماسبی، وزیر صنایع و معادن نیز چندی پیش این نکته را مورد تاکید قرار دارد که تندر۹۰، نه مصیبت اسمانی است و نه یک مائده آسمانی، بلکه دست‌پرورده رسانه‌های خبری است که بی‌جهت به بزرگنمایی این پروژه پرداختند. روز گذشته و در ساعات اولیه شروع ثبت‌نام تندر۹۰، برخی از نمایندگی‌های دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا استقبال مردم را از پیش‌فروش این خودرو بی‌سابقه خواندند و در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشتند: از شروع ثبت‌نام متقاضیان بسیاری از ثبت‌نام تندر۹۰ مراجعه کردند و استقبال بسیار مردم موجب شد که پیش‌فروش مدل E۲ این خودرو تا پیش از ظهر در نمایندگی‌های فروش دو شرکت به اتمام برسد.

آنها معتقدند دلیل استقبال مردم از مدل فول این خودرو به دلیل امکاناتی است که در آن تعبیه شده است و قیمت آن نیز نسبت به مدل E۰ که فاقد هرگونه امکانات است بسیار مناسب‌ به نظر می‌رسد.

پیش از اعلام قیمت و آپشن‌های تندر۹۰ بسیاری از کارشناسان بر این عقیده بودند که مدل E۰ به دلیل قیمت پایین‌تر از استقبال بیشتری برخوردار خواهد بود اما پس از تعیین آپشن‌ و اعلام قیمت کسانی که در انتظار جانشین‌ پیکان و خودروی ارزان بودند از این خودرو استقبال نکردند.