رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: در ایام نوروز از تردد خودروهای پلاک ۸۱ و ۸۲در جاده‌های کشور جلوگیری نمی‌شود. سردار «محمد رویانیان» در حاشیه ‌آیین پایانی هفتمین کنفرانس حمل‌ونقل و ترافیک کشور گفت: دارندگان این گونه خودروها که هنوز اقدام به تعویض پلاک‌های خود نکرده‌اند می‌توانند در ایام نوروز در جاده‌های کشور تردد کنند، اما توسط عوامل پلیس جریمه خواهند شد.

وی تاکیدکرد: هم اکنون هماهنگی‌های لازم با اورژانس، هلال احمر، سازمان ملی جوانان، آموزش و پرورش، صداوسیما و رسانه‌ها انجام شده تا تمامی خدمتگزاران نقش بهتری را در سال جدید نسبت به‌سال گذشته در جاده‌های کشور ایفا کنند.

رییس پلیس راهنمایی‌ورانندگی ناجا همچنین اعلام‌کرد کنترل ویژه مسافربرها و کامیون‌ها در جاده‌های کشور در طرح نوروزی نیروی انتظامی تشدید می‌شود.

سردار رویانیان در ادامه از به‌کارگیری و مشارکت شش‌میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی «همیار پلیس» در امر اجتماعی قانون‌گرایی به ‌منظور احساس مسوولیت بیشتر خانواده در رعایت قوانین رانندگی برای نخستین بار در جاده‌های کشور خبر داد.

وی به‌کارگیری دانش‌آموزان در امر قانونگرایی را به‌عنوان یک پتانسیل قوی برای وادار نمودن خانواده در اجرای قوانین بیان کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، «تخلفات رانندگی» را زمینه‌ساز خطرات جانی و مالی خواند و گفت: به‌طور قطع با تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و وجود نقص فنی همچون گذشته برخورد خواهد شد.

سردار رویانیان با اشاره ‌به ‌آمار تصادفات فوتی جاده‌ای در نوروز سال گذشته افزود: سال گذشته‌ یک‌هزار و ۷۰۰نفر از مسافرین نوروزی طی مدت ۲۰روز از ۲۵ اسفند تا ۱۵فروردین جان خود را در حوادث جاده‌ای از دست دادند.