گروه خودرو - پس از انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص تاریخ‌ فروش و قیمت خودرو تندر ۹۰ (ال-۹۰) طی روزهای گذشته، سرانجام منوچهر منطقی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، رسما تاریخ فروش و قیمت این خودرو را اعلام کرد. وی که سه‌شنبه شب گذشته در برنامه زنده گفت‌و‌گوی خبری شبکه دوم سیما به همراه سیدحسین هاشمی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، در پاسخ به سوال مردم در خصوص فروش تندر ۹۰ گفت: فروش این خودرو از روز شنبه ۱۲ اسفندماه آغاز خواهد شد و بر این اساس حداقل قیمت تندر ۹۰ در مدل ۰E۰ (بدون کولر، بالابرقی و فرمان هیدرولیک) ۸میلیون و ۲۰۰هزار تومان خواهد بود.

وی گفت: آپشن ۱E۱ (مدل لوکس) این خودرو به همراه کولر، بالابرقی، فرمان هیدرولیک با اندکی تفاوت در شکل ظاهری آن به قیمت ۹میلیون و ۶۰۰هزار تومان و مدل E۲ (فوق لوکس) با امکاناتی مانند ترمز ABS، کیسه هوا و برخی امکانات دیگر با قیمت ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار تومان عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به رنج قیمتی تندر ۹۰، ورود این محصول به بازار، فروش سایر محصولات ساخت ایران خوردرو همچون سمند، GLX و پژو ۲۰۶ را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا خیر، گفت: نگرانی از این بابت نداریم چرا که برخی از محصولات ما از نظر قیمت معادل این خودرو هستند و از آنجایی که ما برای تک‌تک محصولاتمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم مشکلی به وجود نمی‌آید. هاشمی، نیز در این رابطه گفت: بسیار خوشحالم که خودروسازها به وعده خود عمل کردند و این خودرو در نیمه اول اسفندماه به بازار عرضه می‌شود. وی که یکی از طرفداران اجرای پروژه تندر ۹۰ در مجلس به شمار می‌رود، افزود: ورود این خودرو تاثیر مثبتی در بازار و کیفیت خودروها خواهد داشت به طوری که خودروسازها این خودرو را الگوی خود قرار می‌دهند و سایر محصولاتشان را براساس این الگو می‌سازند. بنابراین پس از ورود این خودرو به بازار، دیگر جایی برای خودروهای بی‌کیفیت نخواهد بود.

اما در حالی که فروش این خودرو از روز شنبه آغاز می‌شود که تا آخرین لحظه تنظیم این خبر، از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت‌های پارس‌خودرو و رنو پارس هیچ‌گونه اطلاعات دیگری مبنی بر نحوه عرضه این خودرو به بازار (پیش‌فروش یا فروش فوری) اعلام نشده است. منطقی چندی پیش در این رابطه به خبرنگار ما گفته بود، قرار است در ابتدا ثبت‌نام از متقاضیان تندر ۹۰ صورت گیرد، آنگاه براساس استقبال مردم شمارگان تولید خودرو تعیین شود.