گروه خودرو-شرکت سایپا و ایران‌خودرو به منظور امدادرسانی به خودروها در ایام نوروز علاوه بر پایگاه‌های مستقل امدادرسانی خود، ۴۴ پایگاه دیگر را نیز به صورت مشترک در نظر گرفته‌اند تا در ایام تعطیلات خدمات بهتری به مسافران نوروزی، ارائه دهند. در سال‌های گذشته شرکت سایپا و ایران‌خودرو به صورت مجزا در ایام نوروز کار امدادرسانی به مالکان خودروها را انجام می‌دادند که این امر هزینه بسیاری را برای دو شرکت داشت اما امسال این دو شرکت به منظور کاهش هزینه و امدادرسانی بهتر اقدام به تاسیس ۴۴ پایگاه امدادرسانی مشترک کردند تا بتوانند به صورت مشترک به فعالیت امدادرسانی ادامه دهند.

از سویی دیگر یکی از مشکلات مراکز امدادرسانی دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در ایام نوروز کمبود لوازم یدکی است که شرکت سایپا در این زمینه پیش‌دستی کرده و به منظور برطرف کردن این مشکل مبلغ ۱۵میلیون تومان وام در اختیار مراکز امدادرسانی قرار داده تا به این وسیله مشکل کمبود لوازم و قطعات یدکی در این مراکز برطرف شود.

روز گذشته در همایشی که به منظور فعالیت‌های توجیهی طرح خدمات و امداد نوروزی ۸۶ سایپا، برگزار شده بود، مدیرعامل امدادخودروی سایپا به ارائه توضیحاتی در مورد برنامه‌ریزی این شرکت در ایام نوروز پرداخت.

طرح امدادرسانی سایپا از ۱۵ اسفندماه تا ۲۵ فروردین‌ به مدت ۲۰ روز به صورت شبانه‌روزی انجام خواهد شد.

نعمت‌ا... پوستین‌دوز درخصوص محورهای اضافه شده در طرح امدادرسانی سایپا اظهار داشت: محورهای همدان- کرمانشاه، اصفهان-بندرعباس و اردبیل-مشهد محورهایی هستند که امسال به مسیرهای تحت پوشش سال‌های قبل امدادخودرو اضافه شد‌ه‌اند و در این محورها نیز مشترکان امدادخودروی سایپا می‌توانند خدمات دریافت کنند.

به گفته پوستین‌دوز طرح امدادرسانی سایپا در سال ۸۶ نسبت به سال گذشته رشد ۳۰درصدی داشته است.

در سال گذشته شرکت سایپا ۱۲ پایگاه جهت امدادرسانی به متقاضیان در نظر گرفته بود که امسال تعداد این پایگاه‌ها به ۳۰ واحد امدادرسانی افزایش یافته است.

همچنین شرکت سایپا در طرح نوروزی ۸۶ خود و به منظور کاهش تخلفات رانندگی جوایزی در نظر گرفته که این جوایز شامل ۱۴ دستگاه پراید، ۱۴ سفر حج، ۱۴ سفر زیارتی به سوریه و ۱۴ سفر زیارتی به مشهد است این جوایز به صورت قرعه‌کشی در اختیار مالکانی قرار خواهد گرفت که در سیستم راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز تخلف و تصادفی نداشته باشند.