مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران به مراجعه ۵۹۴هزار و ۲۷۹ دستگاه خودروی سبک از ابتدای سال جاری تا بهمن ۸۵ به مراکز معاینه فنی خودرو اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال از ۵/۲میلیون موتورسیکلت فقط ۸۵هزار موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا امیری‌صفت، افزود: در طرح کاهش آلودگی هوای تهران، بحث معاینه فنی خودرو یکی از محورهای اصلی محسوب می‌شود و امروزه جزء سیاست‌های اصلی کلانشهرهای دنیا است.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش سفرهای برون شهری بحث ایمنی خودروها بسیار مورد اهمیت است و مراکز معاینه فنی خودرو می‌توانند نقش بسزایی در کاهش تصادفات و خسارات داشته باشند.

امیری‌صفت، به ساعات فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو اشاره کرد و افزود: مراکز معاینه فنی خودرو در روزهای معمول از ساعت ۵/۷ صبح تا ۱۶ و پنج‌شنبه‌ها تا ساعت ۱۲ آماده خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان هستند و فقط مرکز فنی بیهقی در روزهای جمعه فعالیت می‌کند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران خاطر نشان کرد: در صورتی که در ایام نوروز با افزایش مراجعات مواجه باشیم ساعات کار مراکز معاینه فنی را افزایش می‌دهیم.

وی تصریح کرد: داشتن برگه معاینه فنی خودرو الزامی‌است و نداشتن آن تخلف محسوب می‌شود.