نماینده مردم اصفهان در مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ال-۹۰ را خودرویی دانست که به زودی به خودروی روز کشور تبدیل می‌شود. محمد استکی در گفت‌و‌گو با خبر خودرو، اظهار داشت‌: بعد از جمع‌آوری پیکان در نظر بود که خودرویی در کشور تولید شود که از نظر شمارگان تولید‌ به راحتی جایگزین پیکان شود.

وی افزود: درآن مقطع ال-۹۰ به عنوان جایگزین پیکان مطرح شد، ولی با توجه به قیمتی که برای آن در نظر گرفته‌اند‌، نمی‌توان ال-۹۰ را از نظر قیمت جایگزین پیکان دانست‌.وی افزود‌: هرچند به نظر می‌رسد باید قیمت این خودرو در حدی که قابل استفاده تعداد بیشتری از افراد جامعه شود‌، پایین بیاید، اما مسلم است به دلیل اینکه بخشی از قطعات ال-۹۰ از خارج از کشور وارد می‌شود‌، قیمت آن خیلی کاهش نخواهد یافت‌.استکی اظهار امیدواری کرد: ال-۹۰ از نظر سرویس‌دهی و خدمات پس از فروش جایگزین مناسبی برای پیکان باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس خاطر‌نشان کرد‌: ال-۹۰ با همکاری یک شرکت خودروسازی معتبر به ثمر رسیده و ایران می‌تواند برای صادرات محصولات خود از بازار آن کشور بهره‌مند شود.

وی گفت‌: مجلس هفتم برای فراهم شدن شرایط صادرات ال-۹۰ و میزان ساخت داخل بودن آن تلاش زیادی کرد و به نظر می‌رسد به زودی و در مقایسه با سایر محصولات خودرویی‌، ال-۹۰ به خودروی روز کشور تبدیل شود.استکی در خصوص علت تاخیر ال-۹۰ برای ورود به بازار اظهار داشت‌: فراهم نبودن زیر بناها و قردادهای لازم برای تولید قطعات و ماشین‌آلات یکی از دلایل این تاخیر بود.