گروه خودرو-یکی از بخش‌های درآمدی تبصره‌های لایحه بودجه سال ۸۶، اخذ عوارض خاص از شماره‌گذاری خودرو‌های وارداتی و تولید داخل ، متناسب با میزان مصرف سوخت،توسط نیروی انتظامی است در این بند از تبصره ۱۳ که برای اولین بار تدوین شده، درآمد ۶هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی برای دولت پیش‌بینی شده است. برخی از کارشناسان محقق شدن این بخش از لایحه بودجه را منجر به افزایش ۶۵۰هزار تومانی قیمت خودرو طی سال آینده می‌دانند، چرا که آنها این‌گونه استدلال می‌کنند که با توجه به پیش‌بینی تولید یک‌میلیون دستگاه در سال آینده، درآمد ۶۵۰میلیارد تومانی در بودجه ۸۶ با میانگین افزایش ۶۵۰هزار تومانی در قیمت هر دستگاه خودرو محقق خواهد شد. بنابراین با توجه به اینکه خودروسازان داخلی افزایش قیمت مذکور را از خریداران خواهند گرفت، با تصویب این بند از بودجه ۸۶، قیمت هر خودروی تولیدی و وارداتی بیش از ۶۵۰هزار تومان در سال آینده افزایش خواهد یافت.

هرچند برخی از مقامات دولتی افزایش قیمت خودرو در سال آینده را منکر می‌شوند، اما پرداخت عوارض بیشتر برای خودروهای پرمصرف تصمیم معقولانه‌ای است که نه تنها به صرفه‌جویی در مصرف سوخت، رسیدن به هوای پاک و... کمک قابل‌توجهی خواهد کرد، بلکه خودروسازان را نیز مجبور به تجدیدنظر در تولید خودرو‌های پرمصرف می‌کند.

حال که دولت این بند را همزمان با سهمیه‌بندی بنزین در لایحه بودجه‌ ۸۶ گنجانده، جای دارد که مواردی نیز برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو، همزمان با اخذ عوارض بیشتر از خودرو‌های پرمصرف در بودجه سال آینده پیش‌بینی کند.

اگر خودروسازان قرار باشد که عوارض ناشی از شماره‌گذاری خودرو‌های پرمصرف خود را با اخذ پول بیشتر از مصرف‌کنندگان جبران کنند، بنابراین این بند از لایحه بودجه کارآیی خود را از دست خواهد داد بنابراین دولت در این زمینه نیز بایست تمهیداتی بیاندیشد.