خبرگزاری موج- دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: کمک ۲۰هزار میلیارد ریالی دولت به قطعه‌سازان پس از کش و قوس‌های فراوان هم اکنون به نصف کاهش یافته است و متاسفانه پرداخت همین رقم ۱۰هزار میلیارد ریال همچنان امروز و فردا می شود. ساسان قربانی با اشاره به اینکه براساس مصوبه کارگروه حمایت از تولید ۶۰درصد این مبلغ به قطعه‌سازان تعلق خواهد گرفت، اظهار کرد: هم اکنون یک مشکل بزرگ که برای قطعه‌سازان (با توجه به اینکه بسیار از خودروسازان طلبکارند) در خصوص این کمک وجود دارد امیدواری آنها به دریافت و بالطبع خرید مواد اولیه و تولید قطعه است. در حالی که چنانچه این کمک بدون پشتوانه باشد بازگشت قطعه‌سازان به شرایط امروزی آنها هم غیر ممکن خواهد شد.

به گفته این عضو انجمن قطعه‌سازان نباید از فعالان این صنعت انتظار داشت تا با بهره‌های ۲۵ تا ۳۰درصدی بانک‌ها ضمن ادامه حیات خود به تولید رقابتی ادامه دهند هرچند متاسفانه باید گفت که شرایط به گونه‌ای شده است که بسیاری از قطعه سازان داخلی دیگر چیزی برای گرو گذاشتن و دریافت تسهیلات با بهره‌های بالا هم ندارند!

قربانی در پایان برای دومین بار یادآور شد: اعطای تسهیلات ۱۰هزار میلیارد ریالی به صنعت خودرو فقط می‌تواند برای مدت زمان کوتاهی مشکلات این صنعت را برطرف کند و در درازمدت شرایط دوباره به حالت اولیه باز خواهد گشت.