خبرگزاری موج - مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور گفت: اشباع سهم ۲۵ درصدی CNG در سبد مصرفی سوخت خودروها، موجب متوقف شدن تولید خودروهای دوگانه‌سوز نخواهد شد. عباس کاظمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در مجموع سبد مصرفی سوخت خودروها، سهم سوخت گاز ۲۵ درصد در نظر گرفته شد که این سهم ۲۵ درصدی هم CNG و هم LPG را شامل می‌شود.

وی افزود: با وجود تردد ۱۴ میلیون خودرو در سراسر کشور که ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه دوگانه‌سوز هستند و در کنار بنزین از سوخت CNG استفاده می‌کنند، CNG به تنهایی سهم ۲۵ درصدی را در سبد سوخت اشباع کرده است. مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش سهم CNG در سبد سوخت نداریم، تصریح کرد: رسیدن به سهم ۲۵ درصدی سوخت CNG در سبد مصرف سوخت خودروها به این معنی نیست که تولید خودروهای دوگانه‌سوز در کارخانه‌های خودروسازی یا تبدیل کارگاهی خودروهای بنزین سوز به دوگانه‌سوز در کارگاه‌های مجاز متوقف می‌شود چرا که پس از مدتی خودروها باید از رده خارج شوند و خودروهای نو جای خودروهای فرسوده را در چرخه ترافیک کشور بگیرند.

کاظمی سهم مناسب CNG در سبد سوخت را ۲۰ درصد و ۵ درصد دیگر را سهم LPG دانست و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته در سال آینده خودروهای سواری دیزلی به چرخه ترافیک کشور وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون طراحی خودروهای سبک دیزلی در کشور در حال انجام است و با ورود این خودروها به چرخه مصرف سوخت کشور، سهم استفاده از بنزین در کشور اصلاح می‌شود.