گروه خودرو- شرکت پارس خودرو روز گذشته اعلام کرد که خودروهای تیانا، ماکسیما و مگان برای تامین ناوگان حمل‌ونقل اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد که شهریورماه در تهران برگزار می‌شود، انتخاب شدند. بر این اساس تعدادی از محصولات این شرکت به عنوان برگزیده خودروسازی کشور برای امور ترابری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد انتخاب شدن تا میزبان سران، وزرای خارجه و کارشناسان ارشد کشورهای عضو میهمان در ایران باشد.

انتخاب سه خودروی برگزیده شرکت پارس خودرو در حالی است که چندی پیش برخی خبرگزاری‌ها از واردات

۲۰۰ دستگاه خودروی بنز برای تامین ناوگان حمل و نقل اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد خبر داده بودند.

بنابر گزارش این خبرگزاری‌ها به منظور امور حمل و نقل سران کشورهای غیرمتعهد تعداد ۲۰۰ دستگاه خودروی بنز S۵۰۰ که سفارشی می‌باشد به کشور وارد شده است. برخی انتقادها به واردات خودروهای مذکور در حالی مطرح است که عنوان می‌شود در سال حمایت از تولید ملی باید محصولات داخلی مورد عنایت بیشتری قرار گیرد.

در هر حال شرکت پارس خودرو قرار است تعداد ۷۸۰ دستگاه از خودروهای تیانا، ماکسیما و مگان را برای تامین ناوگان حمل‌ونقل اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در اختیار اجلاس مذکور قرار دهد. آن طور که خبرنگار ما پرس و جو کرد خودروهای یاد شده که طی سال‌های گذشته در جدول ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندرد ایران همواره جزو صدرنشینان جدول کیفی‌ترین خودروهای کشور بودند، با رنگ سفید و مشکی در اجلاس غیرمتعهدها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در اجلاس سران کشورهای اسلامی نیز از سمند سریر به عنوان امور حمل‌ونقل سران کشورهای اسلامی استفاده شد.