ایسنا - معاون سازمان ملی استاندارد ایران در حالی پیش از این از تایید صحت عملکرد سیستم ترمز ABS تمام سواری‌های تولید داخل خبر داده بود که در کنار آن اعلام شد در تست‌های مربوطه در عملکرد برخی از این سیستم‌ها ضعف‌هایی مشاهده شده که به خودروساز مربوط برای رفع عیب تذکر داده شده است. در چند ماه اخیر سازمان استاندارد به دنبال برخی گزارش‌های مردمی تست ویژه سیستم ترمز ABS تمام سواری‌های تولید داخل را در دستور کار قرار داد.

پس از تست‌های صورت گرفته اعلام شد که صحت عملکرد سیستم ترمز ABS در تمام خودروها به تایید رسیده و در برخی خودروها نیز ضعف‌هایی در عملکرد سیستم ABS مشاهده شده که به خودروساز برای رفع عیب تذکر داده شده است.

در این شرایط مشخص نشد که تذکر مربوطه به کدام خودروسازان داده شده و در کدام یک از خودروهای سواری تولید داخل ضعف در عملکرد سیستم ترمز ABS وجود داشته است.

در این خصوص یکی از مسوولان سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به اینکه ضعف یاد‌ شده در عملکرد سیستم ترمز ABS کدام یک از خودروها مشاهده شده است؟ اظهار کرد: با توجه به آنکه تمام خودروهای سواری داخلی از جمله خودروهایی که ضعف‌هایی در عملکرد سیستم ترمز ABS آنها وجود داشت، حداقل استاندارد‌های مربوطه را پاس می‌کنند، نیازی به اعلام و عمومی ‌شدن نام آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: نکته مهم آن است که خودروهایی که مقداری ضعف در عملکرد سیستم ترمز ABS ‌آنها دیده شده نیز در مجموع حائز حداقل استانداردها بوده و از نظر ما ایمن محسوب می‌شوند.

این مقام مسوول در سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: بنابراین در این شرایط اگر نامی از این خودروها برده شود ممکن است که این تصور پیش بیاید که سیستم ترمز این خودروها استاندارد نبوده و دارای مشکلاتی است، در حالی که این مساله موضوعیت ندارد.