ایکوپرس - مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد خورویی شرکت ایران خودرو گفت: این گروه صنعتی با اخذ استانداردهای سختگیرانه بازار روسیه، به عنوان بیست و چهارمین کشور صادرکننده خودرو به این کشور شناخته شد. کیوان وزیری اظهار کرد: ایران خودرو با دریافت این استاندارد (استاندارد یورو ۴) می‌تواند محصولات خود را به کشورهای روسیه و کشورهای مشترک المنافع صادر کند. وی افزود: احراز موفقیت ایران خودرو در اخذ استاندارد بازار خودرو روسیه در پی یک پروسه فنی مهندسی بسیار دقیق و دشوار به دست آمده است.

وزیری تاکید کرد: شرایط سخت اقلیمی در روسیه دشواری‌های خاصی دارد که امکان موفقیت برای اخذ استانداردهای خودرویی این کشور برای بسیاری از خودروسازان همواره با چالش‌های متعددی همراه است؛ اما سمند توانست از این آزمون ها سربلند بیرون بیاید.

وزیری اظهار کرد: برای سایر کشورها نیز چنین برنامه‌هایی برای اخذ استاندارد خودرویی داریم و به دلیل برخورداری از فن‌آوری‌های نوین در دانش صنعت خودروسازی در یک برنامه ضربتی قادر هستیم استاندارد هر کشوری را اخذ کنیم. این مقام مسوول تاکید کرد: ایران خودرو پیش از این، استاندارد بازار خودرو ترکیه را با موفقیت اخذ کرد و در این میان تلاش دارد تا استاندارد کشورهای عربی را نیز کسب کند.