روابط عمومی ایران خودرودیزل - مدیرعامل شرکت ایران خودرودیزل از تولید و عرضه ۱۳محصول جدید این شرکت در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» خبر داد که در تاریخ صنعت خودروسازی ایران بی‌سابقه است.

هاشم یکه‌زارع، با اعلام این خبر و با اشاره به نیاز ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور به نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده و ورود خودروهای جدید و کارآمد که علاوه بر کاهش مصرف سوخت از استانداردهای روز جهان برخوردار باشد، گفت: محصولات جدید این شرکت پاسخگوی نیاز بازار در این خصوص است. وی با اشاره به اهمیت افزایش تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با تاکید بر اینکه محصولات جدید ایران خودرودیزل طیف متنوعی از محصولات باری و مسافری را شامل می‌شود، اظهار کرد: در رده محصولات باری ما شاهد عرضه هفت محصول جدید خواهیم بود که دو تیپ «کشنده A۷» و «دنیز»، «کامیون کمپرسی سهند» و «کامیون آریا» در چهار تیپ مختلف باری و کمپرسی را شامل می‌شود.

مدیرعامل ایران خودرودیزل ادامه داد: کشنده اِی۷(A۷) با برخورداری از استاندارد زیست محیطی یورو۳ و قابلیت ارتقا به استاندارد یورو۴، در رده کشنده‌های فوق‌مدرن قرار دارد و با توجه به برخی ویژگی‌های آن، بازار بسیار خوبی را برای این کشنده متصور هستیم.

یکه‌زارع، در خصوص «کشنده دنیز» بیان کرد: این محصول از موتوری با قدرت ۴۳۰اسب بخار بهره می‌برد و دارای سیستم خودکار تنظیم سرعت و همچنین ترمزهای مجهز به سیستم ABS و ASR بوده و دارای استاندارد زیست‌محیطی یورو۳ است.

وی با بیان اینکه دو «کامیون کشنده A۷» و «دنیز»، شهریور ماه سال جاری به بازار عرضه می شود، متذکر شد: کامیون‌های «سهند» و «آریا» نسل جدید محصولات باری و کمپرسی ایران خودرودیزل است. کامیون «سهند» با بهره‌گیری از موتور قدرتمند ۳۸۰اسب بخاری خود استاندارد زیست محیطی یورو۳ را نیز کسب کرده و پاسخگوی تمام نیاز بازار مصرف است، این خودرو مردادماه امسال به بازار می‌آید.