ایسنا- موضوع بازرسی ادواری از مخازن سی.ان.جی همچنان داغ بوده و فعالان صنعت سی.ان.جی نیز تاکنون بارها نسبت به اجرایی نشدن این بازرسی هشدار داده‌اند. وجود هزاران دستگاه خودرو دوگانه‌سوز غیرمجاز و انفجار مخازن سی.ان.جی نیز بر نگرانی‌های موجود افزوده است. بازرسی ادواری از مخازن سی.ان.جی خودروهای دوگانه‌سوز چند سالی است که نگرانی بسیاری از مردم و فعالان صنعت سی.ان.جی را برانگیخته است. در این بین وقوع برخی حوادث به این نگرانی‌ها دامن زده است. با این وجود وزارت کشور به عنوان متولی اصلی بحث بازرسی ادواری تاکنون اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده است. در همین حال اظهارات فعالان صنعت سی.ان.جی نشان می‌دهد که علاوه بر سه میلیون دستگاه خودرو دوگانه‌سوز مجاز در کشور، ده‌ها هزار خودرو دوگانه‌سوز غیرمجاز نیز وجود دارند که حتی پلیس راهور ناجا نیز آماری از آنها در اختیار ندارد. رییس هیات مدیره انجمن صنعت

سی.ان.جی در این باره با اشاره به وجود حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو دوگانه‌سوز غیرمجاز در کشور گفت: این خودروها در آمار پلیس راهور ناجا نبوده و در کارگاه‌های غیرمجاز دوگانه‌سوز شده‌اند و سوخت‌گیری آنها نیز به صورت غیرقانونی انجام می‌شود.

‌اردشیر دادرس توضیح داد: در حال حاضر حدود سه میلیون دستگاه خودرو دوگانه‌سوز مجاز در کشور وجود دارد که با توجه به کاهش ۴۰ درصدی تولید این خودروها در سال گذشته، در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، صنعت سی.ان.جی کشور نیز با رکود شدید مواجه خواهد شد.