ایسنا- دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به شرایط فعلی صنعت خودرو و قطعه گفت: امیدواریم پرداخت تسهیلات ۲۰۰۰ میلیارد تومانی به صنعت خودرو به سرنوشت نوشدارو بعد از مرگ سهراب دچار نشود. احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: حدود ۱۰ روز پیش جلسه مشترک کارگروه حمایت از تولید، شورای سیاست‌گذاری خودرو و شورای پول و اعتبار در ایران خودرو برگزار شد.

وی با بیان اینکه در آن جلسه اکثریت اعضا پس از ارائه گزارشی از شرایط بحرانی صنعت خودرو و قطعه، پرداخت تسهیلات ۲۰۰۰ میلیارد تومانی صنعت خودرو را مصوب کردند، خاطرنشان کرد: قرار شد این تسهیلات در شورای پول و اعتبار نیز به تصویب رسیده و به سرعت پرداخت شود. او ادامه داد: با توجه به آنکه شورای پول و اعتبار جلسات خود را هر دو هفته یکبار برگزار می‌کند، باید در جلسه هفته گذشته شورای پول و اعتبار موضوع پرداخت تسهیلات به صنعت خودرو بررسی و به تصویب می‌رسید، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و باید تا جلسه بعدی که سه‌شنبه ۲۰ تیرماه برگزار می‌شود، صبر کرد.

وی افزود: این در حالی است که اینگونه وقت‌کشی‌ها و قرار گرفتن در روند طولانی بوروکراسی اداری هیچ تناسبی با وضعیت فعلی صنایع خودرو و قطعه‌سازی کشور ندارد، زیرا وخامت اوضاع در حدی است که حتی نباید یک روز را نیز از دست داده و تصمیم‌ها به سرعت باید اجرایی شود. دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه مشخص نیست در شرایطی که دشمنان خارجی تحریم را به کشور تحمیل کرده‌اند، چرا روند کمک به واحدهای صنعتی به کندی پیش ‌می‌رود، تصریح کرد: در حال حاضر به شدت نگران گسترش بیکاری و کاهش بیشتر تولید در صنعت خودرو و قطعه هستیم. تاکنون نیز برخی از واحدهای قطعه‌سازی به دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شده و تعداد قابل‌توجهی نیز تعدیل نیرو داشته‌اند.