گروه خودرو- در روزهایی که خودروسازان دولتی با افت تولید دست‌وپنجه نرم می‌کنند، شرکت‌های بخش خصوصی روی به توسعه محصول آورده و می‌خواهند به کمک چینی‌ها خودروهایی جدید را روانه بازار کنند. در این بین، «گروه بهمن» که سال‌ها است با مزدای ژاپن کار می‌کند، در کنار این شرکت ژاپنی به سراغ بزرگ‌ترین خودروساز چین نیز رفته و قصد دارد با کمک آن خودروهایی جدید را به تولید برساند. آن طور که سروش مدیرعامل «گروه بهمن» در مراسم رونمایی از محصولات جدید این شرکت عنوان کرد، «گروه بهمن» همکاری مشترک خود با شرکت FAW چین را آغاز کرده و در اولین مرحله نیز مونتاژ کامیون جدید در این شرکت کلید خورده است. به گفته وی، مونتاژ خودرو سواری B۵۰ نیز که محصول FAW به شمار می رود، از مهر ماه آغاز خواهد شد و در مرحله اول تیراژی پنج هزار دستگاهی برای آن در نظر گرفته شده است. سروش همچنین به دیگر محصولات جدید «گروه بهمن» نیز اشاره و تاکید کرد که مزدا۳، ۱۶۰۰ سی سی و وانت میتسوبیشی هم جزو دیگر میهمانان تازه این شرکت بخش خصوصی به حساب می‌آیند. ظاهرا قرار است مزدا۳ جدید با قیمتی حول و حوش ۴۵ میلیون تومان روانه بازار شود و B۵۰ نیز در مدل اتومات قیمتی بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان خواهد داشت.

اما مدیرعامل «گروه بهمن» در ادامه به مشکلات فعلی تولید در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل، نقل و انتقال پول است که بر فعالیت‌های تولیدی تاثیر می‌گذارد. به گفته سروش، در بین شرکت‌های ژاپنی، میتسوبیشی بسیار سخت‌گیرانه با خودروسازی ایران رفتار می‌کند، اما مزدا رفتار بهتری دارد و ایسوزو از همه بهتر برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد که «گروه بهمن» با مشکلاتی در مونتاژ محصولات مزدا روبه‌رو بوده، اما هم اکنون اوضاع بهتر شده است و از ماه آینده روند تولید مزدا (مزدا۳ و مزدا۲) بهتر خواهد شد.

ظاهرا قرار است محصولی دودیفرانسیل و گران‌قیمت از مزدا نیز در آینده میهمان «گروه بهمن» شده و در این شرکت به مونتاژ برسد. گفته‌های مدیرعامل «گروه بهمن» در حالی است که هم اکنون بیشتر خودروسازان از محدودیت‌های بین‌المللی و مشکل نقل و انتقال پول گله دارند و عنوان می‌کنند این موضوع سبب شده تولید کند شود.