ایسنا- رییس شرکت خودروسازی رولز رویس آینده بازار خودروهای لوکس چین را درخشان توصیف کرد. مولر اوتووس گفت:‌ نمایشگاه خودروی شانگهای فرصت مناسبی را برای سازندگان خودروهای گران‌قیمت به وجود آورده و شواهد نشان می‌دهد آینده بازار خودروهای لوکس در چین درخشان است.

فروش خودروهای لوکس در بازار چین رو به رشد بوده؛ کشوری که طبق گزارش نشریه فوربس بالغ بر ۱۱۵ میلیاردر دارد. به این ترتیب چین بعد از آمریکا صاحب بیشترین میلیاردرها در جهان است.

رییس شرکت رولز رویس همچنین از محصول جدید این شرکت در نمایشگاه شانگهای با نام گوست جدید رونمایی کرد. این نخستین بار است که رولز رویس یکی از مدل‌های جدید خود را در آسیا رونمایی می‌کند.

روز آغازین برپایی نمایشگاه شانگهای دو دستگاه از خودروهای رولز رویس فانتوم به مبلغ ۹ میلیون یوآن معادل ۳/۱ میلیون دلار و چهار دستگاه از خودروهای گوست جدید این شرکت به ارزش ۱/۵ میلیون یوآن به فروش رفتند.

پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای لوکس در چین در سال جاری میلادی به بیش ۹۰۹ هزار دستگاه برسد. در همین حال رولز رویس از افزایش ۶۰۰ درصدی فروش خود در چین در سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به این ترتیب چین بعد از آمریکا به بزرگ‌ترین بازار رولز رویس در جهان تبدیل شد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۵ فروش خودروهای لوکس در چین به ۶/۱ میلیون دستگاه برسد.