ایسنا - وزیر صنایع و معادن گفت: درباره‌ موضوع نصب کیسه‌ ایمنی هوا (ایربگ) روی خودروهای سواری داخلی حرف آخر را موسسه‌ استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می‌زند. علی‌اکبر محرابیان درباره این‌که آیا به خودروسازان برای نصب کیسه‌ ایمنی هوا روی محصولاتشان فرصتی داده شده یا خیر؟ ‌گفت: هم‌اکنون روی اغلب خودروها نصب کیسه ایمنی هوا برای راننده اجباری است. البته به دنبال این هستیم علاوه بر راننده نصب کیسه ایمنی هوا برای سرنشین جلو نیز از نیمه دوم امسال اجباری شود. وی افزود: ‌البته در مورد یکی دو مدل خودرو شرکت‌های خودروسازی داخلی نتوانستند برنامه نصب ایربگ روی آنها را به موقع عملیاتی کنند و مشکلات و محدودیت‌هایی در این زمینه داشتند که در حال مذاکره با موسسه استاندارد برای حل این مشکل هستند.

او گفت:‌ اگر خودروسازان در زمینه نصب ایربگ روی محصولاتشان محدودیت توجیه‌پذیری داشته باشند، باید با موسسه استاندارد مذاکره کنند، اما در هر صورت استاندارد حرف آخر را در این زمینه می‌زند.

پیش از این نظام‌الدین برزگری ـ رییس موسسه‌ استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ـ به خبرنگار ایسنا گفته بود که هیچ مهلت جدیدی به خودروسازان برای نصب ایربگ روی محصولاتشان داده نشده است.