206 ارزان شد، زانتیا گران

گروه خودرو- بازار خودرو کشور این روزها در رکود به سر می‌برد و مشتریان فعلا تمایل چندانی به خرید از خود نشان نمی دهند. این موضوع البته از دید فعالان بازار، طبیعی به نظر می‌رسد و به اعتقاد آنها بازار خودرو همواره در یکی دو ماه ابتدایی سال، با کاهش خرید و فروش روبه‌رو می‌شود. این موضوع در شرایطی است که طی هفته جاری برخی خودروها با کاهش قیمت روبه‌رو شدند و زانتیا و مگان ۱۶۰۰ سی‌سی نیز گرانی را تجربه کردند.

در این بین، زانتیا که کمبود آن در بازار دلیل گرانی‌اش به حساب می‌آید، در هفته جاری حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را به خود دید. زانتیا در حال حاضر ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین آن طور که خبر می‌رسد، مگان ۱۶۰۰ سی‌سی نیز در هفته جاری رشد قیمت را تجربه کرد. این خودرو هم اکنون ۲۸ میلیون تومان در مدل فول خود قیمت دارد. به گفته فعالان بازار، مگان ۱۶۰۰ سی‌سی هم‌اکنون کمیاب است و رشد قیمت آن نیز از همین موضوع سرچشمه می‌گیرد. گرانی مگان ۱۶۰۰ سی‌سی در شرایطی است که مدل دو هزار مگان ۱۰۰ هزار تومان طی هفته جاری ارزان شده است.

این خودرو هم‌اکنون ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. دیگر نماینده سواری رنو در بازار خودرو کشور به نام تندر-۹۰، هفته با ثباتی را به انتها رساند و قیمت آن تغییر خاصی نکرد. در حال حاضر تندر-۹۰ مدل E۲ که پیش از عید تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیز گران شده بود، هم‌اکنون در مدل پارس خودرویی خود ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین تندر E۱ پارس خودرو نیز هم‌اکنون ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.تندر-۹۰ مدل E۱ نیز در روزهای پایانی سال گذشته افزایش قیمت را تجربه کرده و تا سقف ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسید.

به گفته فعالان بازار، تندر-۹۰‌های ایران خودرو قیمت پایین تری در مقایسه با همتایان پارس خودرویی خود دارند.

افت قیمت ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز در هفته جاری ارزانی را تجربه کرد. این خودرو که در اواخر سال گذشته قیمت ۱۵ میلیون تومان را نیز تجربه کرد، هم‌اکنون ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این موضوع از افت قیمت ۱۰۰ هزار تومانی ۲۰۶ حکایت دارد. آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، سیر نزولی قیمت ۲۰۶ باز هم ادامه می‌یابد و این خودرو تا ۲۰۰ هزار تومان دیگر نیز برای ارزان شدن جا دارد.

از ۲۰۶ تیپ دو که بگذریم، مدل تیپ ۶ این خودرو نیز هم‌اکنون ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار خرید و فروش می‌شود.

در بین مدل‌های صندوق دار ۲۰۶ نیز، مدل V۹ با قیمت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و V۸ نیز ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین «پژو ۲۰۷ آی» هم که دارای قیمت کاذبی در بازار پیش از عید بود، کاهش قیمتی اندک را در یکی دو هفته گذشته تجربه کرد.

در حال حاضر مدل دنده‌ای این خودرو حدود ۱۸ میلیون تومان قیمت دارد و مدل اتومات آن نیز ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پژو ۴۰۵ هم به عنوان پرتیراژترین محصول ایران خودرو، ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در مدل بنزین سوز خود قیمت دارد.

ریو پایین نمی‌آید

در حالی که انتظار می‌رفت قیمت ریو در بازار کاهش یابد، این خودرو همچنان گران مانده و ظاهرا نیز قیمت آن قصد پایین آمدن ندارد. این محصول مونتاژی سایپا، در حال حاضر ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین پراید بنزین سوز نیز در حال حاضر هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ماکسیما هم در مدل اتومات و DVD دار و عنابی رنگ خود هم‌اکنون ۴۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ماکسیمای دنده‌ای نیز ۳۶ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قیمت دارد. ظاهرا در حال حاضر ماکسیمای سفید بسیار کمیاب است و این در شرایطی است که قیمت کمتری در مقایسه با دیگر رنگ‌های ماکسیما دارد.