گروه خودرو - خودروسازان بخش خصوصی سال گذشته رشد ۱۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل در کارنامه تولیدی خود ثبت کردند. براساس آمار اعلام شده از سوی انجمن خودروسازان، خصوصی‌سازها ،سال گذشته در مجموع موفق به تولید ۲۲ هزار و ۳۹۷ دستگاه انواع خودرو سواری شدند و به این طریق در مقایسه با تولید ۱۹ هزار و ۱۸۴ دستگاه خودرو تولیدی در سال ۸۸ رشد ۷۵/۱۶ درصدی را تجربه کردند.

آمار مذکور هرچند نشان دهنده رشد تولید اکثر خصوصی‌سازان در سال گذشته است، اما در مقابل، برخی خودروسازهای خصوصی نیز با افت یا توقف کامل خطوط تولید مواجه بودند. براساس آمار ارائه شده شرکت راین خودرو در سال گذشته با تولید ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو هیوندا آونته و ورنا در دو مدل دنده‌ای و اتومات نسبت به سال ۸۸ افت ۸/۱۳ را در کارنامه تولیدی خود ثبت کرد.

کرمان موتور نیز در مدت زمان مذکور، در مجموع یک هزار و ۷۷۱ دستگاه خودرو لیفان با موتور ۱۶۰۰ تولید کرد و نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۹/۱ درصدی را تجربه کرد.

اما مدیران خودرو دیگر خودروساز بخش خصوصی در این مدت با تولید هفت هزار و ۱۴۴دستگاه انواع MVM توانست به رشد ۱۴۴ درصدی دست پیدا کند، سناباد خودرو نیز در این مدت ۵۳۸ دستگاه خودرو به تولید رساند.

اما گروه بهمن که سال گذشته آمار بیشترین تولید در بخش خصوصی را به خود می‌دید در مجموع موفق به تولید ۸هزار و ۱۳۳ دستگاه خودرو مزدا شد و رشد ۶/۱۲ درصدی را تجربه کرد.

در مقابل شرکت‌های مذکور که رشد تولید را تجربه کردند شرکت‌های زاگرس خودرو، بنیان توسعه پارس و تاپکو با توقف کامل خطوط تولید مواجه بودند که این امر بر روند کارنامه تولیدی بخش خصوصی تاثیر بسیاری داشته است.