ایسنا - براساس تازه‌ترین گزارش‌ منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، تعداد تعمیرگاه‌های مجاز خودروهای سبک بدون رتبه در کشور در سال گذشته با افزایش مواجه شده است. طبق برنامه‌ریزی‌های وزارت صنایع و معادن تعمیرگاه‌های مجاز بدون رتبه حق فعالیت ندارند. این در حالی است که تعداد این تعمیرگاه‌ها از ۱۲۷ تعمیرگاه در سال ۱۳۸۸ به ۱۵۴ تعمیرگاه در سال گذشته رسید. همچنین تعداد تعمیرگاه‌های مجاز دارای رتبه چهار از ۶۵۵ در سال ۱۳۸۸ به ۱۸۰ در سال ۱۳۸۹ کاهش یافت.

تعداد تعمیرگاه‌های رتبه سه از ۶۸۸ در سال ۱۳۸۸ به ۵۳۳ تعمیرگاه در سال قبل کاهش یافت. ضمن این‌که تعداد تعمیرگاه‌های مجاز خودروهای سبک دارای رتبه دو و یک به ترتیب از ۲۱۸ و چهار به ۸۲۷ و ۵۷ تعمیرگاه افزایش یافت. در این گزارش تعمیرگاه‌های مجاز بدون رتبه شامل نمایندگی‌های تعطیل و غیرفعال، در حال بازسازی تعمیرات یا فاقد اطلاعات مربوط به مشتریان هستند.

براین اساس تعداد تعمیرگاه‌های دارای رتبه دو با ۴۷ درصد بیشترین سهم را در بین کل تعمیرگاه‌های مجاز خودروهای سبک در کشور به خود اختصاص دادند. در رده‌های بعدی نیز به ترتیب تعمیرگاه‌های دارای رتبه سه، رتبه چهار، بدون رتبه و رتبه یک قرار گرفتند. همچنین براساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در سال گذشته تعداد تعمیرگاه‌های مجاز خودروهای سنگین بدون رتبه نیز در کشور افزایش یافت. تعداد تعمیرگاه‌های مجاز خودروهای سنگین فاقد رتبه از ۶۴ در سال ۱۳۸۸ به ۸۱ در سال گذشته رسید. همچنین تعداد تعمیرگاه‌های مجاز خودروهای سنگین دارای رتبه چهار از ۳۰۲ در سال ۱۳۸۸ به ۱۶۸ تعمیرگاه در سال ۱۳۸۹ رسید.