ایسنا - سایت اینترنتی بیزینس وایر در تازه‌ترین گزارش خود درباره صنعت خودروسازی ایران نوشت که این کشور قرار است با مشارکت خودروسازان ترکیه یک برند جدید ایجاد کند که هدف آن بازارهای اروپایی است. براساس تازه‌ترین گزارش سایت بیزینس وایر شرکت ایران خودرو و حما اینداستری ترکیه مشارکتی را با هم آغاز کرده‌اند که هدف آن ایجاد یک برند جدید به قصد بازارهای اروپایی است.

هدف‌گذاری برای فروش این خودرو در بازارهای اروپایی ثابت می‌کند که برند مشترک میان خودروسازان ایران و ترکیه قابلیت‌های زیادی خواهد داشت. به ویژه آن‌که اعلام شده که این خودرو قیمت پایینی دارد.

در فاز نخست این پروژه قرار است یک خودروی سواری به صورت مشترک توسط دو شرکت تولید شود.

هنوز درباره مکان احداث کارخانه تولید این خودرو تصمیم‌گیری نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که این خودرو در منطقه‌ای در ترکیه تولید شود، چرا که ترکیه به بازارهای اروپایی نزدیک‌تر است.

البته سایت‌هایی در ایران نیز برای تولید این خودرو پیش‌بینی شده‌اند، اما احتمال بیشتر آن است که این خودرو در ترکیه به تولید برسد.

در ادامه گزارش سایت بیزینس وایر اعلام شده که تولید در شرکت ایران خودرو، بزرگ‌ترین خودروساز ایران رو به رشد بوده، هرچند که بازار خودروی ایران در انحصار شرکت‌های داخلی است.

در این سایت همچنین به قطع رابطه برخی شرکت‌های خارجی مانند تویوتا و کیاموتورز با ایران اشاره شده است.

ایران در سال گذشته میلادی بار دیگر با پیشی گرفتن از ترکیه به بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه تبدیل شد.