گروه خودرو- اگرچه قرار بود هفته گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی میزبان مدیران خودروساز کشور باشد و در مورد قانون ارتقای کیفیت خودرو به پرسش و پاسخ با آنها بپردازد، اما به دلیل ناهماهنگی در دعوت از میهمانان، خودروسازها به بهارستان نرفتند و دیدار به جلسات بعدی موکول شد. آن طور که عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد، در جلسه سه شنبه گذشته تنها علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن به کمیسیون رفته و پاسخگوی پرسش‌های غیرخودرویی نمایندگان شده است. به گفته حمیدرضا فولادگر، نمایندگان گمان کرده اند که وزارت صنایع هماهنگی لازم را برای حضور خودروسازان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس انجام داده است و این وزارت نیز به هوای آنکه کمیسیون، خودروسازان را دعوت خواهد کرد، اقدامی را در این مورد صورت نداده است.

وی افزود: با توجه به عدم حضور خودروسازها، وزیر صنایع نیز بیشتر به جهت پاسخ به پرسش‌های خودرویی مدنظر نمایندگان، میهمان کمیسیون شده، اما به دلیل عدم حضور مدیران خودروساز، این پرسش و پاسخ در جلسات بعدی انجام خواهد شد. ظاهرا رییس کمیسیون صنایع به دلیل حاضر نبودن مدیران شرکت‌های خودروساز، پرسش و پاسخ در مورد روند اجرای قانون ارتقای کیفیت خودرو را صلاح ندانسته و پرسش‌ها حول محور تغییر و تحولات مدیریتی اخیر در بخش صنعت کشور بوده است.

عدم حضور خودروسازان در جلسه سه شنبه گذشته کمیسیون صنایع، در شرایطی است که حدود یکسال از تصویب قانون ارتقای کیفیت خودرو می‌گذرد، اما هنوز آماری در مورد چگونگی اجرای این قانون در شرکت‌های خودروساز کشور، وجود ندارد و به مشتریان و کارشناسان نیز اطلاع‌رسانی چندانی درباره نتایج آن صورت نگرفته است.