گروه خودرو - روز گذشته طی حکمی از سوی نعمت‌الله پوستین دوز ،علی ملک مدیرعامل شرکت پارس خودرو که چهارماه از مسوولیت وی در این شرکت نمی گذرد برکنار و سعید مدنی جایگزین وی شد. مدنی پیش از این رییس هیات مدیره شرکت ایندامین سایپا، عضو هیات‌مدیره و مدیر عامل شرکت سازه گستر سایپا و همچنین از سال ۱۳۸۸ تا کنون قائم‌مقام شرکت پارس خودرو بوده است.

علی ملک روز گذشته در حالی حکم برکناری خود را دریافت کرد که آبان سال گذشته با حکم پوستین دوز از سایپا دیزل به پارس خودرو آمد و جایگزین مسیح تفرشی شد. هم‌اکنون مسیح تفرشی مدیرعامل شرکت ایرالکو است، اما اینکه علی ملک پس از شرکت پارس خودرو به کدام واحد صنعتی یا خودرویی خواهد رفت، سوالی است که برخی از فعالان صنعت خودرو پاسخ گوی آن بوده‌اند.

برخی از این فعالان عنوان می‌کنند که با توجه به ماموریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مبنی بر تشکیل قطب سوم خودروسازی از سوی محرابیان وزیر صنایع و معادن به طور حتم ملک در کنار هدایت برای راه اندازی قطب سوم خودروسازی کشور قرار خواهد گرفت.وزیر صنایع و معادن در آخرین روزهای سال گذشته طی حکمی به مجید هدایت رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ماموریت داد تا در قالب یک شرکت حقوقی مستقل نسبت به طراحی و تولید یک خودروی کاملا ایرانی با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در استان اصفهان از قبیل طراحی و تولید قطعات، مجموعه‌ها بدنه و برند اقدام کند. در این حکم وزیر خواستار افزایش رقابت‌پذیری و توسعه محصولات جدید در کشور شده است.با توجه به حکم وزیر صنایع برخی از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو پیش‌بینی می‌کنند که علی ملک نیز در پروژه وزیر همکاری کند.