ایسنا-شرکت‌ خودروسازی رنو فرانسه اعتراف کرد که ممکن است در متهم کردن سه مدیر ارشد خود به دزدی اسرار صنعتی این کشور دچار اشتباه شده باشد. پاتریک پلاتا، مدیر اجرایی شرکت رنو در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی فیگارو چاپ فرانسه گفت: ممکن است در متهم کردن سه مدیر ارشد رنو به دزدی اسرار صنعتی این شرکت و ارتباط آنها با رقبای خارجی اشتباهی رخ داده باشد.

وی افزود: برخی شواهد ما را به این موضوع رسانده که ممکن است در قضاوت خود اشتباه کرده باشیم. او در عین حال اشاره‌ای به این شواهد نکرد. او تاکید کرد: ‌در صورتی که اتهام‌زنی رنو اشتباه از آب دربیاید به طور قطع سه مدیر اخراج شده به سر کار خود باز خواهند گشت و از آنها اعاده حیثیت می‌شود. در ژانویه امسال رنو سه مدیر خود را به اتهام دست داشتن در دزدی اسرار صنعتی این شرکت از کار برکنار کرد. رنو مدعی شد که یک شبکه خارجی حرفه‌ای در دزدی اسرار این شرکت نقش داشته است. مدیر اجرایی رنو تصریح کرد: بعد از پایان یافتن تحقیقات تمامی نتایج به اطلاع عموم می‌رسد.

دومین خودروساز بزرگ فرانسه چندی پیش از فروش ۲/۶ میلیون دستگاه از محصولات خود در سال ۲۰۱۰ خبر داد. این شرکت قصد دارد فروش خود را تا سال ۲۰۱۳ به سه میلیون دستگاه برساند. گفته می‌شود اسرار دزدیده شده در رنو مربوط به برنامه تولید خودروهای برقی این شرکت بوده است. این در حالی است که پیش‌تر کارلوس گون، رییس هیات‌مدیره شرکت خودروسازی رنو فرانسه تاکید کرده بود که شرکت رنو در جریان برکناری سه مدیر خود به اتهام دست داشتن در دزدی اسرار شرکت مرتکب هیچ‌گونه عمل خلاف قانونی نشده است.