گروه خودرو- اگرچه گمان می‌رفت با ورود به ماه اسفند، خرید و فروش خودروها رونقی بگیرد‌، اما آن طور که نمایشگاه‌داران پایتخت می‌گویند‌، مشتریان فعلا روی خوش به بازار نشان نداده و تمایل آنها برای خرید خودرو پایین است. این موضوع البته به معنای افت فروش خودرو در کشور نیست‌، چراکه آمار فروش خودروسازان از عادی بودن اوضاع حکایت دارد. در واقع مشتریان این روزها ترجیح می‌دهند به جای خرید از بازار‌، خودرو موردنظر خود را از نمایندگی‌های فروش و به صورت قسطی خریداری کنند.

آن‌طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت می‌گویند‌، «بازار فعلا جانی ندارد» و شاید با فرا رسیدن روزهای واپسین سال‌، اوضاع کمی بهتر شود.

این وضعیت در شرایطی است که اگرچه نمودار کلی قیمت‌ها فعلا ثبات دارد‌، اما رنویی‌های بازار خودرو کشور‌، این هفته با افزایش قیمت روبه‌رو شدند.

رشد قیمت مگان و تندر

اما نگاهی به بازار بیندازیم و ببینیم اوضاع قیمت‌ها به چه شکل است. این هفته تندر-۹۰ مدل E۲ پارس خودرو افزایش قیمتی

۳۰۰هزار تومانی را تجربه کرد و باز هم به روزهای گران خود بازگشت. تندر E۲ در حال حاضر ۱۵‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان خرید و فروش می‌شود.این موضوع در شرایطی است که تندر ایران خودرو با ۵۰۰‌هزار تومان اختلاف‌، ۱۵‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان به فروش می‌رود. به گفته فعالان بازار‌، ورود مدل‌های پلاک ۹۰ تندر E۲‌، عامل اصلی افزایش قیمت این خودرو محسوب می‌شود. همچنین تندر E۱ نیز هم‌اکنون ۱۳‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد.از تندر که بگذریم‌، دیگر میهمان رنویی بازار خودرو کشور نیز این هفته با افزایش قیمت مواجه شد. مگان که در سه مدل مونتاژ می‌شود‌، هم‌اکنون در نوع اتومات خود ۳۲‌میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو طی یکی دو ماه گذشته‌، حدود یک‌میلیون تومان گران شده است. همچنین مدل‌های دنده‌ای مگان نیز که ظاهرا چندان در بازار موجود نیستند‌، این هفته با افزایش قیمت روبه‌رو شدند. در حال حاضر مدل دنده‌ای E۱‌، ۲۶‌میلیون تومان قیمت دارد و E۲ نیز ۲۷‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

ریو گران شد

ظاهرا مشکلات مربوط به تامین قطعات ریو همچنان به قوت خود باقی است‌، چراکه این خودرو حدود ۱۰۰‌هزار تومان دیگر نیز گران شده است. به گفته فعالان بازار‌، ریو هم‌اکنون ۱۴‌میلیون و ۳۵۰‌هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این خودرو دو سه ماه پیش به یکباره حدود ۶۰۰‌هزار تومان گران شد.

سایر خودروها

سری هم به بازار سایر خودروها بزنیم و ابتدا از پژویی‌ها شروع کنیم. در حال حاضر پژو ۴۰۵ بنزینی قیمتی برابر با ۱۳‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان دارد و پارس بنزین سوز هم ۱۸‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز قیمتی برابر با ۱۳میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان را داراست و تیپ ۶ این خودرو نیز ۱۸‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد. در بین مدل‌های صندوق دار ۲۰۶ نیز‌، V۸ با قیمت ۱۶‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد و مدل V۹ آن نیز ۱۹‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

اما نگاهی نیز به بازار سمند بیندازیم. هم‌اکنون مدل LX بنزینی سمند قیمتی برابر با ۱۴‌میلیون و ۹۵۰‌هزار تومان دارد و سورن هم ۱۶‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان خرید و فروش می‌شود.