خودروهای ما مانند فرزندانمان هستند

ایسنا- هوای بسیار سرد شهر دیترویت باعث نشده تا خودروسازان مطرح جهان در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۱ دور هم جمع نشوند. نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی همه ساله جمع زیادی از شرکت‌های مطرح خودروسازی جهان را دور هم جمع می‌کند و شرایط مناسبی را برای مدیران عامل این شرکت‌ها فراهم می‌آورد تا از برنامه‌های خود در طول سال سخن بگویند.

در واقع نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی مهم‌ترین نمایشگاهی است که سال جدید با آن آغاز می‌شود. در همین حال نمایشگاه امسال نخستین نمایشگاه خودروی دیترویت برای آقای آکیو تویودا، رییس شرکت تویوتا موتور محسوب می‌شود.

رییس بزرگترین شرکت خودروسازی جهان در کنفرانسی خبری با حضور صدها خبرنگار به ارائه سخنرانی کوتاهی بسنده کرد. وی از اظهارنظر درباره‌ جمع‌آوری میلیون‌ها دستگاه از خودروهای معیوب تویوتا از بازارهای جهانی و به ویژه بازار آمریکا خودداری کرده و تنها گفت که بحران فراخوان زمان سختی را برای تویوتا به وجود آورده است.

او در عوض به حضور ۵۴ ساله تویوتا در بازار آمریکا اشاره کرد و افزود: ‌تویوتا همچنان به حضور قدرتمند خود در بازار آمریکا امیدوار است.

آقای تویوتا همچنین گفت که شرکت خودروسازی تویوتا همچون مادری است که نگران آینده و ایمنی محصولات (فرزندان) خود بوده و از هیچ تلاشی برای ارتقای کیفیت محصولات خود فروگذار نمی‌کند.

وی پس از پایان نشست خبری به جمع مدیران عامل شرکت‌های رقیب خود پیوست تا به همراه آنها نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۱ را افتتاح کند.