گروه خودرو- خودروسازان ملزم شدند، طی مدت سه‌سال، سرانه مصرف سوخت خودروهای تولیدی خود را به شش لیتر در صد کیلومتر برسانند. حسین هاشمی‌، دبیر کمیته خودرو ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت، با اعلام این خبر اظهارکرد: در حال حاضر سرانه مصرف سوخت خودروهای داخلی ۵/۸ لیتر در صد کیلومتر است که این رقم باید تا سال ۹۳ به ۶ لیتر در صد کیلومتر برسد.

هاشمی در ادامه می‌گوید: خودروسازان ملزم شده‌اند به منظور بهبود تولیدات و کاهش مصرف سوخت خودروهای تولیدی خود علاوه بر کسب فن‌آوری تولید خودروهای کم‌مصرف، موتور خودروهای داخلی را نیز بهینه کنند تا به این طریق بتوانند سرانه سوخت خود را به رقم مدنظر برسانند.

الزام در نظر گرفته شده برای خودروسازان در حالی است که هم‌اکنون سرانه مصرف سوخت خودرو در دنیا ۵/۶ لیتر در صد کیلومتر است و احتمالا تا سه سال آینده سرانه سوخت خودرو در دنیا با توجه به گسترش تولید خودروهای هیبرید و برقی به کمتر از شش لیتر نیز خواهد رسید.

دبیر کمیته خودرو ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت در ادامه می‌گوید: براساس الزام در نظر گرفته شده خودروسازان ملزم شده‌اند علاوه بر کاهش مصرف سوخت خودروهای جدید، سرانه مصرف خودروهای در حال تردد را نیز با اعمال اصلاحاتی در موتور خودرو کاهش دهند تا در زمان مقرر بتوانند به میزان مصرف سوخت مد نظر برسند.