دنیای اقتصاد- به دنبال لو رفتن اطلاعات فنی محرمانه از شرکت خودروسازی رنوی فرانسه، این شرکت دیروز اعلام کرد که اطلاعات جاسوسی شده از «رنو» به چین منتقل شده است. رنو اعلام کرد که سه مدیر ارشد این شرکت اطلاعات مربوط به مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی این شرکت را به شرکت های چینی منتقل کرده‌اند. سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه نیز دخالت چین در جاسوسی اطلاعات صنعتی فرانسه را تایید می‌کنند. رنوی فرانسه، چین را به جاسوسی صنعتی متهم کرد

خبرگزاری فارس- شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد مدیران ارشد این شرکت اطلاعات محرمانه و صنعتی این شرکت را به چین منتقل کرده‌اند‌.

به گزارش فرانس پرس، شرکت رنو افزود: سه مدیر ارشد این شرکت اطلاعات مربوط به مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی این شرکت را به شرکت‌های چینی منتقل کرده‌اند‌.

سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه نیز دخالت چین در جاسوسی اطلاعات صنعتی فرانسه را تایید می‌کنند‌. یک مقام آگاه اقتصادی فرانسه در این باره تاکید کرد: تحقیقات ابتدایی ما دخالت و نقش مستقیم شرکت‌های چینی در سرقت اطلاعات محرمانه شرکت خودروسازی رنو را تایید می‌کند‌. این مساله قابل قبول نیست که فناوری پیشرفته‌ای که شرکت رنو با منابع مالی مردم فرانسه به آن دست یافته است اکنون در دست شرکت‌های چینی باشد‌.

شرکت رنوی فرانسه سه نفر از مدیران ارشد خود را به اتهام جاسوسی صنعتی اخراج کرده است‌. وزیر صنایع فرانسه با اشاره به افشای اطلاعات مربوط به یک خودروی الکتریکی ساخت شرکت رنو گفت این کشور هدف جنگ اقتصادی قرار گرفته است.

شرکت خودروسازی رنوی فرانسه هشدار داد افشای اطلاعات محرمانه این شرکت درباره مدل جدیدی از خودروهای الکتریکی، خطر جدی را متوجه رنو کرده است.

اریک بسون وزیر صنایع فرانسه تاکید کرد افشای این اطلاعات یا خرابکاری صنعتی در خودروسازی رنو به این معنی است که این کشور مورد جنگ اقتصادی واقع شده است. رنو در کنار خودروسازی نیسان ژاپن سرمایه‌گذاری زیادی را برای تولید خودروی برقی جدید اختصاص داده اند.

دو شرکت قصد دارند مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی خود را به زودی وارد بازار کنند. در حالی که جهان در جهت فناوری‌های پاک و سبز حرکت می‌کند رقابت برای ساخت خودروی الکتریکی کارآمد که قادر باشد با خودروهای پرسرعت بنزینی رقابت کند شتاب بیشتری گرفته است.

کریستین اوسان نایب رییس شرکت رنو گفت: این شرکت یک ماه بوده که درباره افشای اطلاعات محرمانه‌اش تحقیق می‌کرده است. او گفت اقدام سه مدیر ارشد در ارائه اطلاعات سری این شرکت به یک شرکت خودروسازی دیگر موقعیت استراتژیک رنو را با خطر مواجه کرده است.