گروه خودرو- تولید انواع خودرو در کشور طی ۹ ماه امسال از مرز ۱/۱ میلیون دستگاه گذشت‌، تا خودروسازان داخلی رشدی ۱۶ درصدی را در سواری و وانت و رشدی ۲۲ درصدی را در تجاری‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کنند. آن طور که اداره اطلاع رسانی سازمان گسترش خبر داده‌، ایران‌خودرو و سایپا به همرا زیرمجموعه‌های تجاری ساز خود‌، در مجموع یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۷۷۶ دستگاه انواع محصولات سواری و تجاری را در ۹ ماه امسال به تولید رسانده‌اند.

یک میلیون و ۱۰۲ هزار و ۶۰۱ دستگاه از این میزان تولید‌، به خودروهای سواری و وانت مربوط می‌شود و سهم تجاری‌ها نیز ۱۴ هزار و ۱۷۵ دستگاه است.

بنابر این آمار‌، ایران خودرو در کنار ۵۵۴ هزار و ۴۸۲ دستگاه محصول سواری که از خط تولید خود عبور داده، هفت هزار و ۶۶۲ دستگاه انواع خودرو تجاری را نیز به تولید رسانده است.

این میزان تولید‌، سبب شده ایران خودرو در تولید سواری‌ها ۱۷ درصد و در تولید تجاری‌ها ۸۶ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کند.

سایپا نیز که تولیدی کمتر نسبت به ایران خودرو داشته‌‌، در مجموع ۵۴۸ هزار و ۱۱۹ دستگاه محصول سواری را به تولید رسانده تا نسبت به ۹ ماه سال گذشته ۱۴ درصد رشد را تجربه کند.

این شرکت همچنین با تولید شش هزار و ۵۱۳ دستگاه انواع خودروهای تجاری‌، ۱۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است.

با توجه به آمار ارائه شده از سوی سازمان گسترش‌ به نظر می‌رسد تولید انواع خودرو در کشور تا پایان سال از مرز ۵/۱میلیون دستگاه خواهد گذشت.