گروه خودرو- ایران خودرویی‌ها درست در اولین روز اجرای رسمی قانون یارانه‌ها‌، خبر از کاهش قیمت دو تا پنج درصدی محصولات این شرکت دادند‌، این در شرایطی است که با توجه به قیمت ارائه شده در سایت خبری این شرکت‌،خودروهای کم‌تیراژ‌، بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده و پرمشتری‌ها شامل کاهش دو درصدی شده‌اند. اوضاع به شکلی است که ظاهرا کاهش قیمت پنج درصدی نصیب خودروهای لوکس و کم تیراژ شده و پرمشتری‌ها با افت قیمت دو درصدی روبه‌رو شده‌اند. همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شده بود، هیچ‌گونه کاهش قیمتی نصیب سه خودرو تندر-۹۰، سمند EF۷ و سمند SE ، نشده است.

آن طور که در لیست جدید قیمت ایران خودرو به چشم می‌آید، محصولات پرفروشی مانند پژو۲۰۶ تیپ ۲ و پژو۴۰۵ ، ۲۵۰ هزار تومان ارزان شده اند و سمند LX نیز ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. پژو روآ نیز که انتظار می‌رفت کاهش قیمت زیادی نصیب آن شود‌، ۱۵۰ هزار تومان ارزانی را به خود می‌بیند. همچنین مدل های صندوق دار پژو ۲۰۶ که از مصرف سوخت مناسبی بهره می‌برند‌، بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان ارزانی را تجربه کرده‌اند.

اگر نگاهی به قیمت جدید دوگانه سوزهای ایران خودرو نیز بیندازیم‌، متوجه خواهیم شد که خودروهای مذکور ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را به خود می‌بینند. این موضوع در شرایطی است که هم اکنون با توجه به افزایش قیمت بنزین‌، تقاضا برای خودروهای دوگانه‌سوز رشد بیشتری کرده و بیش از این نیز خواهد شد. آن طور که در لیست قیمت جدید ایران خودرو آمده‌، برخی محصولات این شرکت‌، با کاهش قیمتی نیم الی یک میلیون تومانی نیز روبه‌رو شده‌اند. به عنوان مثال‌، پارس ELX که یکی از محصولات پر‌مصرف ایران خودرو به شمار می‌رود‌، یک میلیون تومان کاهش قیمت را به خود می‌بیند. یا مثلا سریر نیز که خودرویی تشریفاتی و بسیار کم‌تیراژ محسوب می‌شود‌، ۵۰۰ هزار تومان افت قیمت را به خود می‌بیند. این داستان در مورد پژو ۲۰۶ تیپ ۶ نیز صدق می‌کند.