گروه خودرو - تازه‌ترین رده‌بندی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی در حالی از سوی سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شد که طی آن شرکت راین خودرو با ۴۳ نمایندگی و ۶۹۰ امتیاز رتبه اول را کسب کردند. دراین رده بندی ۱۶ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سواری کشور در شش ماه اول سال جاری مورد ارزیابی قرار گرفتند و میانگین رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری در کشور ۶۲۲ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز بوده است. ارزیابی صورت گرفته بر اساس چهار شاخص اصلی نحوه برخورد و اصول حرفه‌ای کار، زمان و هزینه صرف شده، توجه به خواسته مشتریان و وضعیت شبکه خدمات پس از فروش مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس رده بندی اعلام شده پس از راین خودرو دو شرکت نیمه دولتی ایران خودرو و سایپا نیز توانستند جایگاه ششم و هفتم را به خود اختصاص دهند.

براین اساس ایران خودرو با ۷۱۹ نمایندگی و ۶۲۲ امتیاز رتبه ششم و سایپا با ۶۱۴ نمایندگی و ۶۱۸ امتیاز رتبه هفتم را به خود اختصاص دادند.همچنین در بخش خودروهای تجاری نیز ۱۵ شرکت عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای کار مورد بررسی قرار گرفتند که میانگین رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کار ۵۵۸ امتیاز بوده است.

در این گروه نیز شرکت آریا دیزل با ۱۸ نمایندگی و ۶۶۴ امتیاز در رتبه اول، ایران خودرو دیزل با ۷۶ نمایندگی و ۵۸۷ امتیاز در رتبه چهارم و سایپا دیزل با ۵۳ نمایندگی و ۵۶۶ امتیاز در رتبه نهم قرار گرفته‌اند.