گروه خودرو -خودروهای فرسوده در حالی این روزها به یکی از عمده دلایل آلودگی هوا تبدیل شده‌اند که براساس قانون مدیریت سوخت و توسعه حمل و نقل عمومی‌تا پایان برنامه چهارم توسعه باید ۲ میلیون خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور خارج می شد. اما در حال حاضر تنها یک سوم از تکلیف برنامه چهارم توسعه یعنی حدود ۶۵۰ هزار خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج شده است. ظاهرا کندی در روند نوسازی خودروهای فرسوده موجب شده تا برخی از وزرای عضو کارگروه ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت به منظور پاسخگویی به دلایل تاخیر در اجرای طرح به مجلس فراخوانده شوند .

به گفته حمید رضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اتمام بررسی برنامه پنجم توسعه و با حضور وزرای صنایع ، راه ، کشور ،اقتصاد و رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت دلایل تاخیر در اجرای طرح نوسازی خودروهای فرسوده در مجلس بررسی خواهد شد.

به گفته فولادگر طرح نوسازی از برنامه در نظر گرفته شده در قانون فاصله بسیار دارد به‌طوری‌که تاکنون تنها یک سوم طرح محقق شده که سهم خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز در آمار مذکور بسیار ناچیز بوده است.

فولادگر در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس می‌تواند در روند اجرای طرح نوسازی نظارت داشته باشد، می‌گوید: ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت به صورت مستقل و زیر نظر ریاست جمهوری عمل می‌کند به همین دلیل نظارت بر روند فعالیت این ستاد با مشکلاتی همراه است. با این حال پس از بررسی برنامه پنجم توسعه این ستاد باید گزارش عملکرد خود به مجلس را ارائه دهد.