ایسنا- قائم مقام معاونت نوسازی ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از تمدید مهلت طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سال جاری خبر داد. رجبی با اشاره به طرح جایگزینی شرکت سایپا برای ۹۰ هزار خودروی فرسوده از طریق وام بانک‌های «ملت» و «تجارت» گفت: مهلت این طرح روز یکشنبه به اتمام می‌رسید، اما با توجه به تعطیلات، حجم مراجعات مردم و درخواست‌های مکرر شهروندان مهلت اجرای این طرح تا یک ماه دیگر تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد ظرفیت این طرح تاکنون پر شده است، گفت: بدیهی است در صورت تکمیل مابقی ظرفیت، این طرح نیز بسته خواهد شد و لذا به تمامی متقاضیان توصیه می‌کنیم در اسرع وقت برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

قائم مقام معاونت نوسازی ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه متقاضیان این طرح باید به نمایندگی‌های سایپا در سراسر کشور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، افزود: بر این اساس تمامی خودروهای مدل ۵۴ تا ۶۴ پلاک ایران یا دارای گواهی تسجیل پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی می‌توانند از تسهیلات وام ۵ میلیون تومانی با بهره ۱۴ درصد استفاده کرده و ارزش خودرو اسقاطی آنها نیز یک میلیون تومان خواهد بود. وی تاکید کرد: فراخوان متقاضیان طرح جایگزینی شرکت سایپا آغاز شده است و طی روزهای آتی اسقاط نخستین سری خودروهای فرسوده این شرکت آغاز می‌شود.

قائم مقام معاونت نوسازی ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور در خصوص طرح جایگزینی شرکت ایران خودرو نیز گفت: این طرح که برای ۱۴۰ هزار خودرو به مرحله اجرا گذاشته شده است، در دو مرحله ثبت‌نام شده که مرحله اول بهمن ماه سال گذشته و مرحله دوم تیر سال جاری است. وی با اشاره به این که پرونده‌ ثبت‌نام طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شرکت سایپا بسته شده است، افزود: تمامی خودروهای فرسوده ثبت‌نام شده هم‌اکنون در حال طی مراحل مختلف طرح هستند. قائم مقام معاونت نوسازی ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور در عین حال به تمامی مالکان خودروهای فرسوده‌ای که در طرح جایگزینی ثبت‌نام ‌کرده‌اند، هشدار داد: اگر در زمان مقرر به مراکز اسقاط ، بانک‌ها و ... مراجعه نکنند ، به دلیل حجم متقاضیان پشت نوبت و در راستای جلوگیری از تاخیر در اجرای طرح از سیستم‌ حذف می‌شوند . وی در خصوص طرح نقدی نیز گفت: طرح نقدی همچنان در مراکز اسقاط ادامه دارد و بر این اساس مالکان خودروهای فرسوده مدل ۵۴ تا ۶۴ که تنها می‌خواهند از گواهی اسقاط خود استفاده کنند می‌توانند با مراجعه به مراکز اسقاط ثبت‌نام کرده و پس از اسقاط خودرو خود ظرف حداکثر یک هفته ارزش گواهی اسقاط خودروی خود را دریافت کنند. به گفته قائم مقام معاونت نوسازی ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور سقف ارزش گواهی اسقاط ۱۵ میلیون ریال است. وی با اشاره به این که خودروهای زیر مدل ۵۴ مشمول پرداخت هیچ گونه وجهی برای اسقاط خودرو نمی‌شوند، تصریح کرد: آن دسته از مالکان خودروهای فرسوده که سال گذشته در طرح‌های ستاد حمل و نقل و سوخت کشور برای جایگزینی ثبت‌نام کرده باشند از شمول این ممنوعیت خارج هستند. قائم مقام معاونت نوسازی ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور در خصوص اسقاط خودروهای فرسوده در سال جاری نیز گفت: آمارها نشان می‌دهد بیش از ۱۶۰ هزار خودرو فرسوده در سال جاری تاکنون اسقاط شده است که پیش‌بینی‌ می‌کنیم این رقم تا پایان امسال به ۲۵۰ هزار خودرو فرسوده برسد.