گروه خودرو- با نزدیک شدن به اجرای رسمی‌قانون هدفمندی یارانه‌ها و به تبع آن‌، افزایش قیمت بنزین‌، خودروسازان نیز دست به کار شده و تولید دوگانه سوزها را افزایش دادند‌، به نحوی که تولید هفت ماهه امسال این نوع خودروها‌، رشدی دو برابری را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. بنابر آمار سایت انجمن خودروسازان‌، سه شرکت نیمه دولتی ایران خودرو‌، سایپا و پارس خودرو‌، در مجموع ۲۱۴ هزار و ۸۷۴ دستگاه انواع محصولات دوگانه سوز را به تولید رساندند‌، که این رقم با حدود یک سوم کل تولید هفت ماهه خودروهای سواری خودروسازان داخلی برابری می‌کند.این رشد البته همه خودروها را در بر نمی‌گیرد.آن طور که در آمار مذکور آمده‌، تولید پژو ۴۰۵ دوگانه سوز از دو دستگاه در هفت ماه سال گذشته‌، به حدود ۲۹ هزار دستگاه رسیده و پژو روآ نیز رشدی ۱۲۰ درصدی را به خود می‌بیند.ظاهرا ایران خودرو دیگر روآی بنزینی تولید نکرده و مدل پایه گازسوز (سال) این محصول در حال تولید است. این شرکت همچنین در تولید سمند و پارس دوگانه سوز نیز به ترتیب حدود ۱۷۰ و ۱۵۰درصد رشد را تجربه کرده‌ که البته بیشتر پارس‌های دوگانه سوز‌، در ایران خودرو خراسان به تولید رسیده اند.

تولید ۶۹۰ دستگاه دوگانه‌سوز تندر۹۰ نیز‌، در کارنامه هفت ماه امسال ایران خودرو ثبت شده‌، اما پارس خودرویی‌ها مدل دوگانه سوز تندر-۹۰ را تولید نکرده‌اند.

آنطور که در آمار سایت انجمن خودروسازان آمده‌، تولید پراید دوگانه سوز در هر دو شرکت سایپا و پارس خودرو با رشد مواجه بوده است. پارس خودرو تولید این محصول را از حدود ۱۳ هزار دستگاه در هفت ماه سال گذشته‌، به ۲۹ هزار دستگاه طی مدت مشابه امسال رسانده‌، در حالی که سایپا تنها حدود ۹ هزار دستگاه به پرایدهای دوگانه خود افزوده است.

اگرچه تولید دوگانه سوزها رشدی دو برابری را تجربه کرده‌، اما هنوز هم اختلاف قیمت زیادی بین این خودروها و مدل بنزینی شان‌، به چشم می‌آید. هم‌اکنون با توجه به برنامه دولت برای افزایش قیمت بنزین‌، بازار دوگانه سوزها باز هم گرم شده‌، که اگر عرضه با تقاضا هماهنگ نباشد‌، تفاوت قیمت مورد نظر بیشتر نیز خواهد شد.