ایسنا - مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: فراخوان دوم کشنده‌های هوو حداکثر تا نیمه دوم آبان ماه آغاز خواهد شد.

هاشم یکه زارع اظهار کرد: در این فراخوان معایب‌تریلرهای غیراستاندارد و اثرات منفی آنها بر کشنده‌ها تا حد زیادی جبران خواهد شد. وی با بیان این‏که در حال حاضر چهار نوع‌تریلر در کشنده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: فقط ۵ شرکت تولیدکننده‌تریلر دارای تاییدیه موسسه استاندارد هستند. همچنین برخی از شرکت‌ها اگرچه پروانه بهره‌برداری از وزارت صنایع و معادن دریافت کرده‌اند، اما هنوز موفق به اخذ تاییدیه استاندارد نشده‌اند. وی افزود: برخی از کارگاه‌ها ‌تریلرهای تولیدی خود را با نام مشخص تولید و عرضه کرده و برخی نیز‌تریلرهای تولیدی‌شان حتی فاقد نام و نشان است.

یکه زارع تصریح کرد: در طرح فراخوان دوم کشنده‌های هوو، ‌تریلرهای تولیدی واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صنایع و معادن که هنوز موفق به دریافت تاییدیه موسسه استاندارد نشده‌اند، مدنظر قرار دارند تا با افزودن برخی تجهیزات جدید به کشنده‌های هوو، تاثیرات منفی‌تریلرها تا حدود زیادی جبران شود.

وی افزود: فراخوان دوم حداکثر از نیمه دوم آبان آغاز شده و کشنده‌ها پس از طی مراحل این فراخوان علاوه بر تاییدیه آبی رنگ فراخوان اول، تاییدیه سبز رنگ فراخوان دوم را نیز دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل خاطرنشان کرد: پس از اجرای فراخوان دوم، خطراتی که‌تریلرهای غیراستاندارد برای کشنده‌های هوو ایجاد می‌کنند به مقدار قابل ملاحظه‌ای از بین رفته و حوادث کشنده‌ها کاهش خواهد یافت. با این حال راهکار اصلی حل این حوادث، استاندارد شدن تمام‌تریلرها و اجرای طرح اجباری شدن معاینه فنی‌تریلرها و شماره‌گذاری مجزای‌تریلر و کشنده است. وی گفت: فراخوان‌های در حال اجرای ایران خودرو دیزل باید در پنج سال گذشته و در زمان مدیریت‌های قبلی انجام می‌شد. در گذشته با تصادف هر هوویی همه حساس می‌شدند، اما پس از مدتی نیز حوادث به فراموشی سپرده می‌شد.